Tja, Tack för alla svar. Har kikat runt lite på BMW 118d, har någon här nån erfarenhet av dem? Mycket fel på dem osv? Dem har ju rätt låg bränsleförbrukning runt 0.45 om det stämmer?
Nja, skall man ha den förbrukningen får man nog köra med ett ägg under gaspedalen. Jag ligger snarare på 0,55, fast då kör jag ju mycket motorväg 110+ och så vidare. Min 118d har gått en bit över 30k mil och varit hyfsat felfri. Sedan tycker jag inte om den för att det är för mycket elektronik och onödiga hjälpmedel men det är ju en annan sak.
Värt att notera är att det är en riktigt trevlig bil körmässigt. Storbilskänsla trots storleken och trivs finfint i 120 km/h.
Så hittar du ett fint exemplar med bytta fjädrar och kanske bytt remhjul skulle jag faktiskt inte avråda trots att den vi hade grävde ett rejält hål i plånboken.
kör just nu en BMW 5 serie som går bra men skulle behöva en billigare bil. Tänker lite på att försäkring, skatt och förbrukning skiljer lite mellan dem. Vilka mil ska man kika efter? 15k mil eller 22k mil?
Nja, skall man ha den förbrukningen får man nog köra med ett ägg under gaspedalen. Jag ligger snarare på 0,55, fast då kör jag ju mycket motorväg 110+ och så vidare. Min 118d har gått en bit över 30k mil och varit hyfsat felfri. Sedan tycker jag inte om den för att det är för mycket elektronik och onödiga hjälpmedel men det är ju en annan sak.
Värt att notera är att det är en riktigt trevlig bil körmässigt. Storbilskänsla trots storleken och trivs finfint i 120 km/h.
Så hittar du ett fint exemplar med bytta fjädrar och kanske bytt remhjul skulle jag faktiskt inte avråda trots att den vi hade grävde ett rejält hål i plånboken.
kör just nu en BMW 5 serie som går bra men skulle behöva en billigare bil. Tänker lite på att försäkring, skatt och förbrukning skiljer lite mellan dem. Vilka mil ska man kika efter? 15k mil eller 22k mil?
Jag köpte min när den hade 20k mil och det var först när den närmade sig 30k som problemen började komma. Har fått gå över alla bromsarna och fixa en hel del med hjulupphängningarna. Och nu känns det att bilen inte är ny längre.
Den har första versionen av N47, även om den är tillverkad efter perioden med de värsta problemen med kamkedjan, men jag skulle nog ändå kolla att den fått kamkedjespännarna bytta. Sedan tycker jag den är lite väl dyr för sin ålder och miltal. För två år sedan var den till salu för 49.900kr och det vore nog ett rimligare pris, men alla bilpriser har ju gått upp så 65,800kr kanske är vad de kostar nu? Sedan bör du provsitta noga, de där sportsätena passar inte alla rövar.