Någon som kopplat in en separat tankmätare på volvo 740? Vad använde ni er för mätare och hur gjorde ni isf? Har inte hittat någon där ohm talen stämmer Även Tacksam för andra knep gällande tankmätare på volvo 740.
Varför inte fixa den du har? Kostar typ en tusing att få mätaren i instrumentet renoverad, om felet ligger där. Har du den "gamla" tankarmaturen i metall så blir det ofta problem med att den ärjar/rostar sönder. Byt till en nyare modell i plast för dem är det sällan problem med.
Okej, vart kan man få det fixat? Jag har armaturen i plast och har även ohmmätt den så den ska ge ok signal
Jag lämnade mitt instrumenthus för renovering hos en firma som heter Fjugesta billackering. Tror det gick på 1500 spänn + frakt för reparation av hastighetsmätaren, trippmätare och belysning i instrumentet. Han som driver firman är riktigt trevligt och kunnig så honom kan jag rekommendera. Han brukar annonsera på blocket, eller så gogglar du fram numret.
Annars finns tex JIGE instrumentteknik och säkert fler andra.
Varför vill du inte felsöka den nuvarande tankmätaren? Fram med en multimeter bara! Kostar ingenting om du bara engagerar dig (istället för att tokbyta allt).