3058
Sök

Golf 4 tempen sjunker

2 072 Inlägg
9 februari 2022
Trådstartare
Tja..
Har en golf 4 2.0a 00a
På tomgång går tempen till 90 men på motorväg/landsväg så sjunker den till ca 50-60 grader..

Tempgivare o termostat nybytt..
Vad är felet?

Sandzoo i da house

Avstängd
301 Inlägg
9 februari 2022
I min värld är nog felet att du bytte givare och termostat istället för att felsöka.
Felsökning:
1. Koka termostaten
2. Värm upp givaren och avläs temp.

2 849 Inlägg
9 februari 2022
Fått en felaktig termostat..... Köpt vart?

2 072 Inlägg
9 februari 2022
Trådstartare
Robban_F skrev:
I min värld är nog felet att du bytte givare och termostat istället för att felsöka.
Felsökning:
1. Koka termostaten
2. Värm upp givaren och avläs temp.

Inga stora pengar så sätt

Sandzoo i da house

2 072 Inlägg
9 februari 2022
Trådstartare
uhlin skrev:
Fått en felaktig termostat..... Köpt vart?

Termostat febi 87 graders.. ska passa min motorkod iaf

Sandzoo i da house

2 336 Inlägg
9 februari 2022
Sitter termostaten på rätt håll?

Har råkat sätta det på fel håll på en Oldsmobile 307 V8 och den gjorde precis så.

2 072 Inlägg
9 februari 2022
Trådstartare
Xebers76 skrev:

Har råkat sätta det på fel håll på en Oldsmobile 307 V8 och den gjorde precis så.

Nopp sitter som den ska smile frågan e om jag ej fått måndags ex.. får kanske koka upp den o kolla

Sandzoo i da house

2 849 Inlägg
9 februari 2022
sandzoo skrev:
Xebers76 skrev:

Nopp sitter som den ska smile frågan e om jag ej fått måndags ex.. får kanske koka upp den o kolla

Fick du med gummitätningen som ska sitta på termostaten. Annars är det nog som jag skrev... Felaktig termostat. Måndagsex med andra ord.

460 Inlägg
9 februari 2022
Om du får rätt Termostat eller om du montera rätt? kontakten Även kolla felkoder.
Senast redigerat av sollu (9 februari 2022)

2 072 Inlägg
10 februari 2022
Trådstartare
uhlin skrev:
sandzoo skrev:
Xebers76 skrev:

Fick du med gummitätningen som ska sitta på termostaten. Annars är det nog som jag skrev... Felaktig termostat. Måndagsex med andra ord.

Japp fick den oxå, ska köra en sväng o lufta riktigt, kör, lufta osv smile samt vcds inkopplad

Sandzoo i da house

2 072 Inlägg
10 februari 2022
Trådstartare
sollu skrev:
Om du får rätt Termostat eller om du montera rätt? kontakten Även kolla felkoder.

Allt rätt monterat, 0 felkoder

Sandzoo i da house

5 730 Inlägg
10 februari 2022
Jag har dålig erfarenhet av märket Febi, delarna brukar inte hålla länge tyvärr.

Mest troligt är din nya termostat dålig.

Som exempel så bytte jag termostat på en 240 i somras, 30mil senare hade termostaten fastnat öppen...

2 849 Inlägg
10 februari 2022
sandzoo skrev:
uhlin skrev:
sandzoo skrev:

Japp fick den oxå, ska köra en sväng o lufta riktigt, kör, lufta osv smile samt vcds inkopplad

Byt termostat istället. Köp en av känt märke.

2 072 Inlägg
10 februari 2022
Trådstartare
Har löst sig, kört den o luftat några gånger under körning.. så nu funka tempen som det ska.. smile

Sandzoo i da house

2 849 Inlägg
10 februari 2022
sandzoo skrev:
Har löst sig, kört den o luftat några gånger under körning.. så nu funka tempen som det ska.. smile

Märkligt, borde ju kokat om det nu var luft i systemet.

2 072 Inlägg
11 februari 2022
Trådstartare
uhlin skrev:
sandzoo skrev:

Märkligt, borde ju kokat om det nu var luft i systemet.

Körde ej lång sträcka.. släppte på de lilla trycket som den byggt upp, känt på slangen först.. (VARNING o göra det vid tryck) väntat igen tills fläkten slog igång,  kanske ej var större luft i systemet

Sandzoo i da house

Sök