Yttre bussningen till krängningshammarstaget fram på min Honda Accord var dåliga så beställde delar från TRW och bytte efter nyår. Men efter bara några veckor drog det på sig rost på metallpackningarna. Såg inget av det på de gamla bussningarna. TRW ska enligt Trodo jag köpte dem på höra till premiumsortimentet så hade inte räknat med detta. Originaldelen fanns inte att köpa så var illa tvungen till pirat-delar.
Tänkte först om det beror på allt salthel*te på vägarna men en bra del borde ju motstå sånt eller? Sen var det någon guide som tipsade om att använda någon form av smörjmedel på själva gummibussningarna, så sprayade in med CRC 5-56. Tycker att det inte heller borde skapa någon rost, eller?
Trodo erbjöd mig pengar tillbaka eller en ny del av samma tillverkare. Nu verkar ju både frakt och pris på delen gått upp. Sätter man i en ny del vet man ju inte om det blir samma skit elände igen. Saltet på vägarna är ju borta nu dock.
Så här ser delen ut, Sway Bar End Link Bushings ska den visst heta på engelska.
Allt stål rostar! De här delarna är ju inte i rostfritt...oavsett fabrikat!
Undrar vad de haft för fabrikat innan, det enda som såg slitet ut var gummibussningarna, de hade ju spruckit. Hördes när man körde över gupp. Packning i plast?? Varmförzinkade? Jag gissar att de suttit där sen bilen var ny, om ingen bytt dem tidigare.
Förstår inte varför "folk" som har kvalitetsbilar byter bort dem bit för bit, i stället för att köpa originaldelar?
...men jag förstår din tanke. Jag letar ju främst efter originaldelar. Sen vet jag inte vad verkstäder sätter in. Kollar man vad märkesverkstäder säljer för delar så dyker det upp mycket icke originaldelar. Ska man utgå från det kan man då anta att det är det de sätter in men med övertrissade priser?
Förstår inte varför "folk" som har kvalitetsbilar byter bort dem bit för bit, i stället för att köpa originaldelar?
...men jag förstår din tanke. Jag letar ju främst efter originaldelar. Sen vet jag inte vad verkstäder sätter in. Kollar man vad märkesverkstäder säljer för delar så dyker det upp mycket icke originaldelar. Ska man utgå från det kan man då anta att det är det de sätter in men med övertrissade priser?
Har du kollat med auktoriserade Hondaåterförsäljaren/-verkstaden?
Förstår inte varför "folk" som har kvalitetsbilar byter bort dem bit för bit, i stället för att köpa originaldelar?
...men jag förstår din tanke. Jag letar ju främst efter originaldelar. Sen vet jag inte vad verkstäder sätter in. Kollar man vad märkesverkstäder säljer för delar så dyker det upp mycket icke originaldelar. Ska man utgå från det kan man då anta att det är det de sätter in men med övertrissade priser?
Har du kollat med auktoriserade Hondaåterförsäljaren/-verkstaden?
Nu är ju frågan om det är någon idé med tanke på att delen redan är bytt. Tror jag skulle få tillbaka nån hundring för delarna som reklamerades. Men jag kan ju alltid kolla.