2504
Sök

Lacka bromsok! Tips?

1 112 Inlägg
4 februari 2007
Trådstartare
Jag ställer fråga till er som provat olika metoder att lacka ok på era bilar! Bästa är ju självklart att montera bort sakerna å lacka dem på någon fin ren bänk. Men nu bortser vi från det och jag undrar om det verkligen är bra att klacka sakerna på plats som på denna bild

http://img96.imageshack.us/img96/8514/bilderna006largeau7.jpg
Senast redigerat av black_ravenlord (4 februari 2007)

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

Rörkrökare
575 Inlägg
4 februari 2007
detta är inte ett projekt väl:O?
Senast redigerat av simeboy (4 februari 2007)

Lever för ljud!
Kolla--->http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=30406&p=1

saabtok
1 306 Inlägg
4 februari 2007
kladigt  o spruta med flaska ....köp istället  broms ok´s  färg och spruta de i korken sen pensel målar du de  en 5-6  gånger ....glöm inte göra rent  noga innan ...kan ju kolla mina kanske inte bästa  bild men de  är  ljus blåa

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

1 112 Inlägg
4 februari 2007
Trådstartare
simeboy skrev:
detta är inte ett projekt väl:O?

Jo detta är ett projekt men bara en bit av det! Jag har frågor och ställer dem i projekt tråden! var det något konstigt med det?

draminbil.nu
1 382 Inlägg
4 februari 2007
Kom precis hem efter att ha målat mina ok till slk:n enligt bilden wink Det gick kanon bra big_smile

1 112 Inlägg
4 februari 2007
Trådstartare
Greatsnyggo skrev:
kladigt  o spruta med flaska ....köp istället  broms ok´s  färg och spruta de i korken sen pensel målar du de  en 5-6  gånger ....glöm inte göra rent  noga innan ...kan ju kolla mina kanske inte bästa  bild men de  är  ljus blåa

Jag har en burk med ok spray i garaget men du menar alltså att det skall finnsa på burk! liksom penselfärg. okok!! Får kolla detta! skall man lägga på någon form av lack eller så för hållbarheten efter själva målarfasen.
Du menar alltså att bilden på ditt nymålade blå ok som jag kollade är målat på plats? måste ha maskerat mycket noga då förstår jag för det blev snyggt!

saabtok
1 306 Inlägg
4 februari 2007
Hmmm mjo   ja köpte  nån broms ok´s  färg på mekonomen  kommer inte  ihåg va den hette står i garaget .....men ja spruta i korken på flaskan sen  så tog ja en pensel och måla  ...Så slipper man maskera  nåt

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

Egenföretagare
2 496 Inlägg
4 februari 2007
black_ravenlord skrev:
Jag ställer fråga till er som provat olika metoder att lacka ok på era bilar! Bästa är ju självklart att montera bort sakerna å lacka dem på någon fin ren bänk. Men nu bortser vi från det och jag undrar om det verkligen är bra att klacka sakerna på plats som på denna bild

http://img96.imageshack.us/img96/8514/b … rgeau7.jpg

Fan snoru mina bilder yikes HAHA wink

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

Rörkrökare
575 Inlägg
4 februari 2007
hmm ja man bruka väl pressentera sitt projekt å så?

Lever för ljud!
Kolla--->http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=30406&p=1

3 295 Inlägg
4 februari 2007
Vanligt hammarlack & pensel funkar kanon..

MVH Johan

Putsnisse
53 Inlägg
4 februari 2007
Jag målade mina ok med mörkgrå hammarlack! Slipade och rengjorde ordentligt innan jag började måla! Ser fortfarande bra ut.

Excellence without equal.

1 112 Inlägg
4 februari 2007
Trådstartare
tsdi skrev:
black_ravenlord skrev:

Jag lånade din bild då jag tyckte den var så bra exempel,hoppas inte du tog illa upp!!! ??
Jag tar bort den om det är så att du ogillar det

Egenföretagare
2 496 Inlägg
4 februari 2007
black_ravenlord skrev:
tsdi skrev:
black_ravenlord skrev:

Jag lånade din bild då jag tyckte den var så bra exempel,hoppas inte du tog illa upp!!! ??
Jag tar bort den om det är så att du ogillar det

Haha det är LUNGT wink

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

Medlem 34530
908 Inlägg
4 februari 2007
black_ravenlord skrev:

Det är många som målat bromsoknn på plats, det tänker jag oxå göra.

Men de flesta som jag pratat med gör som Greatsnyggo säger. De målar med pensel. Vilket gör att det oftast blir ett bättre resultat och man behöver inte lägga ner en massa tid på att maskera runt om bomsoket smile

Men det viktigaste är grundarbetet, slipa/borsta bort så mycket rost du kan innan du börjar och rengör gärna oket med aceton eller liknande innan oxå.
Senast redigerat av VictorW (4 februari 2007)

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

1 112 Inlägg
4 februari 2007
Trådstartare
okok jag skall göra detta tack för alla tips!

1 112 Inlägg
4 februari 2007
Trådstartare
Lägger upp lite bilder på jobbet under tiden å när det är klart så ser ni hur det blir
Senast redigerat av black_ravenlord (4 februari 2007)

1 112 Inlägg
10 februari 2007
Trådstartare
skall bara vänta tills fassan har städat ut garaget så jag får in min kärra

Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
10 februari 2007
Jag blästrade mina, sen gick jag på med sprayburk. Blev inget vidare då färgen är tunn och rinnig, så jag målade med pensel vilket blev mycket bättre smile

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
10 februari 2007
Jag slängde in mina i en bläster och sedan tog jag röd volvo traktor färg.. den är nästan bättre än vanlig bromsoks färg tycker jag och några andra som använt färgen..
Pensel och färg är bättre än sprayfärg.. lycka till

1 112 Inlägg
10 februari 2007
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Jag slängde in mina i en bläster och sedan tog jag röd volvo traktor färg.. den är nästan bättre än vanlig bromsoks färg tycker jag och några andra som använt färgen..
Pensel och färg är bättre än sprayfärg.. lycka till

traktor färg säger du!! hum intressant ide detta du!!

Sök