Jag ställer fråga till er som provat olika metoder att lacka ok på era bilar! Bästa är ju självklart att montera bort sakerna å lacka dem på någon fin ren bänk. Men nu bortser vi från det och jag undrar om det verkligen är bra att klacka sakerna på plats som på denna bild
Senast redigerat av black_ravenlord (4 februari 2007)
kladigt o spruta med flaska ....köp istället broms ok´s färg och spruta de i korken sen pensel målar du de en 5-6 gånger ....glöm inte göra rent noga innan ...kan ju kolla mina kanske inte bästa bild men de är ljus blåa
kladigt o spruta med flaska ....köp istället broms ok´s färg och spruta de i korken sen pensel målar du de en 5-6 gånger ....glöm inte göra rent noga innan ...kan ju kolla mina kanske inte bästa bild men de är ljus blåa
Jag har en burk med ok spray i garaget men du menar alltså att det skall finnsa på burk! liksom penselfärg. okok!! Får kolla detta! skall man lägga på någon form av lack eller så för hållbarheten efter själva målarfasen. Du menar alltså att bilden på ditt nymålade blå ok som jag kollade är målat på plats? måste ha maskerat mycket noga då förstår jag för det blev snyggt!
Hmmm mjo ja köpte nån broms ok´s färg på mekonomen kommer inte ihåg va den hette står i garaget .....men ja spruta i korken på flaskan sen så tog ja en pensel och måla ...Så slipper man maskera nåt
Jag ställer fråga till er som provat olika metoder att lacka ok på era bilar! Bästa är ju självklart att montera bort sakerna å lacka dem på någon fin ren bänk. Men nu bortser vi från det och jag undrar om det verkligen är bra att klacka sakerna på plats som på denna bild
Det är många som målat bromsoknn på plats, det tänker jag oxå göra.
Men de flesta som jag pratat med gör som Greatsnyggo säger. De målar med pensel. Vilket gör att det oftast blir ett bättre resultat och man behöver inte lägga ner en massa tid på att maskera runt om bomsoket
Men det viktigaste är grundarbetet, slipa/borsta bort så mycket rost du kan innan du börjar och rengör gärna oket med aceton eller liknande innan oxå.
Senast redigerat av VictorW (4 februari 2007)
Mitt nya projekt, Brother Edition "Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
Jag slängde in mina i en bläster och sedan tog jag röd volvo traktor färg.. den är nästan bättre än vanlig bromsoks färg tycker jag och några andra som använt färgen.. Pensel och färg är bättre än sprayfärg.. lycka till
Jag slängde in mina i en bläster och sedan tog jag röd volvo traktor färg.. den är nästan bättre än vanlig bromsoks färg tycker jag och några andra som använt färgen.. Pensel och färg är bättre än sprayfärg.. lycka till
traktor färg säger du!! hum intressant ide detta du!!