3484
Sök

Ferrari är ingen höjdar bil.

SSS -12
3 217 Inlägg
5 februari 2007
Sandman skrev:
Fuckface skrev:
Man måste inte bevisa någonting när man har en Ferrari, den talar för dig!

Vadå?
Allt den säger är ju att du har deg.

Klart du måste bevisa att du kan hantera släden, annars förtjänar du inte den wink

Kolla bara på Ägget som hamnade i diket... den bilen talade verkligen åt sin ägare.

Har du råd med en Ferrari så bör du gått igenom en mognadsprocess och ha ett någerlunda pengabegrepp, såvida du inte är pappas gosse....

Den som har arbetat sig upp till att ha råd med en Ferrari har en gång troligtvis börjat tungt och trist... Det här "Ägget" har förmodligen aldrig behövt bry sig!

Jag är själv gaskåt av mig, men i en Ferrari hade jag hellre glassat fram på hög etta och beskådat allas avundsjuka blickar!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

873 Inlägg
5 februari 2007
Jo. Men även då får man ju hantera den med stil.
Går ju inte att haka sig fram och köra som en idiot i en dyr bil om man vill impa.

Då tänker folk bara skit om en istället.

Don't get mad, get even.

1 256 Inlägg
5 februari 2007
Trozzo skrev:
Kan säga det att min garage-granne spöar ferrari´s med sin Alpine-Renault A110 på bana, och den är bara lätt-trimmad (extraktor, luftfilter, annan kam och större förgasare), han har dock inte kört på en Enzo, men nyare ferraris som maranello och liknande.

Spelar ingen roll om man spöar en ferarri med en gammal lada..
Dom som kör i en ferrari bryr sig inte om dom blir piskade av en sådan bil..

Dom kanske lyfter ögonbrynen när en konkurrent i samma prisklass åker ifrån dem.

Ferrari-, Porsche-, Lamborghini-, AMG-ägarna bryr sig inte ett skit, dom har pyntat 1 miljon kronor eller mer, och kan köpa en till likadan om de vill..
Senast redigerat av Jonni (5 februari 2007)

Slav
1 454 Inlägg
5 februari 2007
Trådstartare
jaja men kolla på filmen och garva istället big_smile

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

1 256 Inlägg
5 februari 2007
Ta denna som exempel, Varför ens jämföra?

Gödseldräng
4 529 Inlägg
5 februari 2007
Fuckface skrev:
Ferrari trots sin förmåga är inte tänkta till att endast köra fort med, detta är min uppfattning! Ferrari är en bil som man ser bra ut i... En bil som visar var man står och visar vilken smak man har!

Alla kan inte ha intresset av att komma först till nästa rödljus, somliga vill faktiskt cruuuuuuuisa fram med ett mullrande monster bakom sätet smile

då ska man köra jänkare om man vill ha muller tongue
som camaron raka fina cromade rör det mullrar ska jag säga dig xD ger man full gas å har rutorna öppna så piper det i öronen sen xD å luktar bränt gummi tongue

252 Inlägg
5 februari 2007
(Edit: inlägg editerat för att inte få för många ovänner)
Finner denna text lite väl vanlig i anonser

Stora servicen gjord.
Nya grenrör och kattar.

Prislistan för service hos märkesverkstad försvan från hemsidan då det länkades dit från känt forum...
Postar den här också, lite ironi tillåts allt i tråden :-)
http://www.moggward.mine.nu/~r2d2/bilder/reklam.jpg
Senast redigerat av Janne (5 februari 2007)

//Janne

873 Inlägg
5 februari 2007
Janne skrev:
(Edit: inlägg editerat för att inte få för många ovänner)
Finner denna text lite väl vanlig i anonser

Stora servicen gjord.
Nya grenrör och kattar.

Prislistan för service hos märkesverkstad försvan från hemsidan då det länkades dit från känt forum...
Postar den här också, lite ironi tillåts allt i tråden :-)
http://www.moggward.mine.nu/~r2d2/bilder/reklam.jpg

Förstår inte vad du menar. Får gärna förklara.
Är det denna tråd du menade att posta i?

Don't get mad, get even.

2 201 Inlägg
5 februari 2007
bonnen skrev:
volvo och sånt skit går ej jämföra med ferrari den enda som kan klassas i samma klas är bmw och överlägsen mot ferrari är mercedes en e55 (amg) drar en enzo som inget

ööh ok. att jämföra bmw o ferrari är ungefär som att järmföra din camaro med en volvo 142. dvs, inte alls samma klass.
mercedesen köper man om man tex har familj, vill ha bagageutrymme eller har familj o vill ha en åretrunt bil eller dyligt. medan om man köper ferrrari så är man ute efter klass (missförstå mig inte), o man har en andra bil o har bara ferrarin som finbil.
jag menar en ferrari är en ferrari

men du har rätt, är man ute efter fint muller så köper man en jänkev8. det finns inget som en jänkev8

252 Inlägg
5 februari 2007
Sandman du har PM

Okej det är ju inte någon ferarri på bilden men lite rolig är den allt.
Senast redigerat av Janne (5 februari 2007)

//Janne

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
5 februari 2007
Ferrari köper man om man har för mycket pengar och inte vet vad man ska lägga dom på, vill man ha stil köper man en Aston martin, bentlry eller Maserati.

Ta Enzo´n som exempel, ser ut som den är ritad av en 5-åring med linjal.

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
5 februari 2007
Trozzo skrev:
Ferrari köper man om man har för mycket pengar och inte vet vad man ska lägga dom på, vill man ha stil köper man en Aston martin, bentlry eller Maserati.

Allt är en smaksak. Visst, du gillar inte Ferrari, köp inte en. Men de som tycker bra om Ferrari, de kanske vill ha en? DU behöver inte ha en.

Enzo'n är en banbil som är gjord för bana och inget annat. Den är brutal, och ser också lite skum ut. Allt för att prestera så bra som möjligt.
Det har inget med skönhet att göra. Även ifall jag tycker den ser riktigt bra ut.

Kan lägga till att jag också hatade designen när den kom, men att den i mina ögon har växt nåt otroligt.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

684 Inlägg
5 februari 2007
Fredrik.Gustavsson skrev:
bonnen skrev:
volvo och sånt skit går ej jämföra med ferrari den enda som kan klassas i samma klas är bmw och överlägsen mot ferrari är mercedes en e55 (amg) drar en enzo som inget

Haha vilket rike kommer du från ?
Sen när får en Enzo stryk av en E55 AMG ?
Enzon är byggd för bana och skapad av ferraris F1 team så nog kan dom bygga bilar bättre än AMG gänget.
Tänk efter innan nu säger nåt.

Den kanske inte är snabbare än enzo men nog fan spöar det det mesta andra i bilväg då den är klassad som världens snabbaste kombi,, finns jhu fan uppsjö av bevis att den piskar mycket...

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

Busdriver
389 Inlägg
5 februari 2007
Trozzo skrev:

Beror väl precis på vilken ferrari man köper. Det är ju inte dom nyaste senaste ferrari som smäller högst i min bok utan snarare lite mer klassiska...några favoriter: 365GTS Daytona spider, 308 GTS Quattrovalvole, Testarossa gärna en 50talare men 80tals modellen är också en given klassiker, 69ans Dino, och den fetaste av alla ferrari: 330 P4! Jag är heller ingen fan av Enzo designen, men bilen är ju kompromisslöst designad för prestanda så man får väl ta den för vad den är. Av det lite nyare så är min absoluta favorit 355 F1
Senast redigerat av Edman (5 februari 2007)

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
5 februari 2007
villon skrev:
Den kanske inte är snabbare än enzo men nog fan spöar det det mesta andra i bilväg då den är klassad som världens snabbaste kombi,, finns jhu fan uppsjö av bevis att den piskar mycket...

Precis, man kan aldrig jämföra en kombi med en superutvecklad sportbil. Det finns en anledning till att enzo'n är liten, låg och inte ger något luftmotstånd.

Det är precis samma anledning till att F1-bilar ser ut som dom gör. Enzo'n är byggd efter F1-tekniken.

En kombi kommer nog aldrig upp till samma prestanda som en "riktig" sportbil. Luftmotstånd och mycket annat ger kombin några nackdelar jämfört med t.ex Enzo'n.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

10 287 Inlägg
5 februari 2007
Du har nog missat tex Porsche 962 Le Mans i gatversion. Skulle tro att det är svårt att hitta någon annan gatlegal bil som skulle klara ringen fortare än den.

/Göran

bonnen skrev:

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

SLK
610 Inlägg
5 februari 2007
Jonni skrev:
Ta denna som exempel, Varför ens jämföra?

blev riktigt imponerad av mitsubishin !! vilken körkänsla den måste ha.... vad kostar en sån EVO?

Busdriver
389 Inlägg
5 februari 2007
oh mama en evo 8 vill jag ha! men även om den piskar murcielagon så skulle jag hellre ha murcielagon av så många anlednignar. ÄVEN om dom kostade precis lika mycket.

Denna diskussionen känns precis som märkeskläder/inte märkeskläder. Det handlar om så mycket mer, bland annat smak och image.
Senast redigerat av Edman (5 februari 2007)

SpaceCowboy
86 Inlägg
5 februari 2007
peter_1976 skrev:
men du har rätt, är man ute efter fint muller så köper man en jänkev8. det finns inget som en jänkev8

Tycker att Ljudet i en Ferrari är mkt härligare smile

"Only death awaits you all, but do not fear. For is it through death that a new spirit energy is born. Soon, you will live again as a part of me."

Busdriver
389 Inlägg
5 februari 2007
Kakalupia skrev:
peter_1976 skrev:

Tycker att Ljudet i en Ferrari är mkt härligare smile

Detta är en av sakerna jag pratar om i det där uttrycket "så mycket mer" smile

Sök