2199
Sök

Hur har DU råd?

7 120 Inlägg
5 februari 2007
Fick en lägenhet av morsan av farsan när jag var lite yngre (runt 15) men tills dess att jag kunde flytta dir hyrde dem ut den, och pengarna gick till MOI smile
Dessutom fick jag också ett konto som skulle till körkort och bil.
Och det kontot ligger på 50 000kr. *Lyckligt Lottad*

Bara o skaffa ett jobb så wink

Bi-Fuel
153 Inlägg
5 februari 2007
Jag har inte råd. Fick bilen av mor min förutsatt att jag själv får laga de som behövdes fixas. Hon trode ja skulle sälja bilen direkt men icke. smile

Har iofs inte börjat göra så mycke. Höjt bilen, lämnat in på felsökning.. men de kommer mer sen när man förhoppningsvis har jobb. wink

När jag har körkort ska ja köra på alla andra bilar framför mig för det är bara deras bil som skadas. -Emil 6år

271 Inlägg
5 februari 2007
Har jobbat sen jag sluta gymnasiet... Snart 5 år sen. Ska man ha råd får man jobba helt enkelt!

Fartglad
336 Inlägg
5 februari 2007
Jag jobbar, sparar och köper. smile Skulle aldrig ta ett lån om det inte var till ngt väldigt nödvändigt och akut!

Power without Quattro is useless!

110 Inlägg
5 februari 2007
Själv pluggar man o får mindre än existensminimum, så råd har jag inte... Sommarjobb får lösa det hela räknar jag iskallt med... tongue

Have a good time, all the time!

Studerande
463 Inlägg
5 februari 2007
falloutboy skrev:
jag jobbar alldeles för mycket och tar alldeles för många extra pass. Men ändå har man en stinkig lön. behöver jag nämna att det är inom Handels?

Då är jag inte ensam iaf! smile
Men jag är ändå glad att jag har ett jobb över huvud taget, det är ju inte det lättaste idag... Jag bor fortfarande hemma (betalar dock maten själv för det mesta) så det blir ändå lite pengar över varje månad.

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

161 Inlägg
5 februari 2007
Jobbar 4 skift, behöver inte lägga så mycke på mina bilar då jag inte är nåt styling freak. Men det går ju åt lite pengar till service osv smile

Ska aldrig ha sämre bil än turbo!

Reparatör
630 Inlägg
5 februari 2007
Jobbar ständig helg + minst 50 timmar på veckorna = inte tid att göra av med pengar smile

Forummoderator
26 359 Inlägg
5 februari 2007
mektrollet skrev:
Jobbar ständig helg + minst 50 timmar på veckorna = inte tid att göra av med pengar smile

Jag personligen märker hur stor skillnad i ekonomen det gör om man dessutom
inte dricker alkohol (inxl gå på fester), eller röker, eller snusar.
Visserligen sägs jag vara rätt tråkig, men detta stämmer inte nånstans.
Jag har bra roligt ändå smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 827 Inlägg
5 februari 2007
Jag bor hemma och jobbar häcken av mig... Jag festar knappt, jag reser aldrig någonstans och jag har fortfarande inte råd.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
5 februari 2007
Eisenhut skrev:
Jag bor hemma och jobbar häcken av mig... Jag festar knappt, jag reser aldrig någonstans och jag har fortfarande inte råd.

Att ha en Skyline har sina nackdelar, även om de är få tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

C70 byggande djurvårdare
545 Inlägg
5 februari 2007
Ligger på sjukhus (tråkigt men sant) o jobbar då man får tider!!
plus att man har jäkligt schyssta mor o far föräldrar som hjälper till...!!

Två ord räcker, SAAB knäcker

1 997 Inlägg
5 februari 2007
Eisenhut skrev:

håller med dig men jag festar aldrig snusar/röker inte.. har inte råd ändå tongue

7 Inlägg
5 februari 2007
Prioriteringar som de andra säger..
Sen får man lära sig att jobb lönar sig wink

1 297 Inlägg
5 februari 2007
PaaNis skrev:
Jag sålde min 850 glt för 35 ooo:-, lånade 6o ooo:- av farsan & köpte mig en 9-5 Aero.
Lånade pengarna 7 månader sen, nu är jag skuldfri.
Bor hemma samt drar in ca 25 ooo:- efter skatt, betalar av snabbt. smile

Dags att flytta? :p

2 594 Inlägg
5 februari 2007
ja när en annan va i den ålder dela vi 3ibland 4st på en etta så då fick vi lite stålar över sen jobbade man extr osv

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
5 februari 2007
jag har som många andra bara 1050:- i månaden.. men då är jag skol less så jag har praktik 5 dagar i veckan vilket innebär att jag får matersättning oxå, inte mkt men de blir iaf 800:- i matersättning per månad, sen så får jag 500:- av underhållet, så jag har alltså 2350:- i månaden men sen så brukar jag hålla på med lite affärer  , byta åt mig grejjer å sälja å tjäna en slant eller köpa saker å ting å sedan sälja dom vidare för en dyrare penning osv osv emn jag tycker då att jag har alldeles för lite i månaden endå, tar ju slut på en helg typ hmm

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Fisketokig
2 997 Inlägg
5 februari 2007
Lånade föräldrarnas bil tidigare, köpte saaben när jag började på att jobba.

Gick halva gymnasiet, sen hoppade av och startade eget då skolan inte ger varken pengar eller kunskap på kort sikt.

Bor billigt och helt rök/snus/drogfri. Dricker för några hundringar om året.

Allt annat går till bil/hus/vardagslivet.

Just nu arbetar jag lite till/från samt kommit in på fint extraknäck så klarar mig.

Vid säsong är det körning åt andra med traktor mm.

På 1050:- månaden som enda inkomst så kan man knappast klara vettig bil. allt går bort i skatt och försäkring. svårt att ens ha råd att tanka alls då.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

2 123 Inlägg
5 februari 2007
Martin 9-3 skrev:
Lånade föräldrarnas bil tidigare, köpte saaben när jag började på att jobba.

Gick halva gymnasiet, sen hoppade av och startade eget då skolan inte ger varken pengar eller kunskap på kort sikt.

Bor billigt och helt rök/snus/drogfri. Dricker för några hundringar om året.

Allt annat går till bil/hus/vardagslivet.

Just nu arbetar jag lite till/från samt kommit in på fint extraknäck så klarar mig.

Vid säsong är det körning åt andra med traktor mm.

På 1050:- månaden som enda inkomst så kan man knappast klara vettig bil. allt går bort i skatt och försäkring. svårt att ens ha råd att tanka alls då.

Var det inte du som fick ett hus av din pappa också ?

5 Inlägg
5 februari 2007
Fick lån på 70lax, köpte bilen för 36, resten nerlagt på stereo, nya fälgar och lite annat kul till bilen..

Men för att betala av lånet och fortsätta med bilen så jobbar jag 5skift (7dar i veckan)(ledig 4 efter).. Och dom dagarna jag e ledig extra knäcker jag som DJ så har aldrig tid att spendera pengarna på annat.. Bor billigt med tongue

Sök