3802
Sök

Nissan 350Z!!! BAKSÄTE???

Evighetsprojektist
216 Inlägg
23 september 2007
azathoth skrev:
Suck när ska alla 20åringar inse att försäkringen är en del av bilägandet.

Har du inte råd, köp den inte.

Tycker det var riktigt bra sagt!

Jag har haft mina bilar skrivna på mig själv även om jag vet att jag tjänat massor att skriva dom på nån äldre.

Men som sagt är ju försäkringen en del av bilägandet! Bara gilla läget och betala!

Min "drömbil ligger på kring 20.000 /år och jag köper ju inte den förän jag har råd med att försäkra den.

58 Inlägg
23 september 2007
Rushman skrev:
azathoth skrev:
snjL skrev:
det vill dom väll? har barnet varit motorintresserat sen litet så tänker dom inte låta någon jävla försäkring stå i vägen heller.

Du verkar inte ha förstått någonting av den här tråden tyvärr.

tänk ett steg längre och läs om.

Denna tråden handlar om hurvida 350z har baksäte eller inte, och vad den kostar att försäkra, sen blev det moralpredikan av nån anledning..

"Tja.. funderar på att byta upp mig nästa sommar och jag undrar om där e baksäte i en Nissan 350z??

Nån som vet ungefär vad det skulle kosta att försäkra en 350Z för en man som e 68?

Nån som har en 350z som kan veta ungefär??"

här är ursprungsfrågan och jag har en känsla av att personen inte är 68 år gammal. roll
Senast redigerat av azathoth (23 september 2007)

804 Inlägg
23 september 2007
snjL skrev:
haha hur kan det inte ha med saken att göra? barnet vill ha bilen, har inte råd med försäkring på sig självt, tar det på pappa eller mamma och där har vi vad ni kallar försäkringsbedrägeri, är det inte det vi snackar om?

Vi vänder på det och säger att din son ber dig stå på försäkringen på hans nya bil. Du säger "visst kan jag det min son" sen kör din son och smäller med sin bil för säg 80kkr och försäkringsbolaget kommer och säger ajabaja, här var det kriminella bedrägerier så här får ni inga pengar. Hur ska du förklara för din son att du hjälpte honom för att spara någon tusenlapp för att det sen skulle kosta honom en 80papp när olyckan händer? Då har du krossat hans drömar genom att vara "snäll". Nej, sluta upp med era bedrägerier och stå ert kasst. Jag är snorunge själv men har iaf ryggrad nog att betala vad leken kostar.

Evolution Garage
1 299 Inlägg
23 september 2007
azathoth skrev:
Rushman skrev:
azathoth skrev:

Du verkar inte ha förstått någonting av den här tråden tyvärr.

tänk ett steg längre och läs om.

Denna tråden handlar om hurvida 350z har baksäte eller inte, och vad den kostar att försäkra, sen blev det moralpredikan av nån anledning..

"Tja.. funderar på att byta upp mig nästa sommar och jag undrar om där e baksäte i en Nissan 350z??

Nån som vet ungefär vad det skulle kosta att försäkra en 350Z för en man som e 68?

här är ursprungsfrågan och jag har en känsla av att personen inte är 68 år gammal. roll

Nej förmodligen inte 68.. ska väl förmodligen ställa den på sin far, vadådå?

Sky´s the limit...

Evolution Garage
1 299 Inlägg
23 september 2007
baaki skrev:
snjL skrev:
haha hur kan det inte ha med saken att göra? barnet vill ha bilen, har inte råd med försäkring på sig självt, tar det på pappa eller mamma och där har vi vad ni kallar försäkringsbedrägeri, är det inte det vi snackar om?

Vi vänder på det och säger att din son ber dig stå på försäkringen på hans nya bil. Du säger "visst kan jag det min son" sen kör din son och smäller med sin bil för säg 80kkr och försäkringsbolaget kommer och säger ajabaja, här var det kriminella bedrägerier så här får ni inga pengar. Hur ska du förklara för din son att du hjälpte honom för att spara någon tusenlapp för att det sen skulle kosta honom en 80papp när olyckan händer? Då har du krossat hans drömar genom att vara "snäll". Nej, sluta upp med era bedrägerier och stå ert kasst. Jag är snorunge själv men har iaf ryggrad nog att betala vad leken kostar.

Tycker du är jätteduktig! Så länge man bor hemma är det inget juridiskt fel, om det nu är omtanken som talar...

Sky´s the limit...

58 Inlägg
23 september 2007
Rushman skrev:
azathoth skrev:
Rushman skrev:

Frågan var mer än om bara baksäte i en 350Z (förövrigt finns det inte baksäte i en 350Z), när dessa frågor om försäkringsbedrägeri kommer upp vilket de ofta gör på motorforum så vill jag gärna upplysa om vad ni ger er in på.

Tydligen tar ni vid er och blir upprörda vilket bevisar att ni innerst inne vet att ni gör fel vilket är ett steg på vägen iaf.

58 Inlägg
23 september 2007
Mitt sista inlägg i denna tråd blir om en nyanställd på mitt företag.

han började jobba hos oss i vintras och kommer direkt ifrån skolan och får en rätt hög lön.

Glad som han är nu när han tjänar ok med pengar köper han sig en M3 E36 och upptäcker att han inte har råd med försäkringen. ja va fan inte ska ju jag krocka trafikförsäkring får räcka.

för en månad sedan la han bilen i diket, bara skrot kvar. ajaj nu kör han Peugot 206 och har ett fett lån kvar att betala av.
Senast redigerat av azathoth (23 september 2007)

Evolution Garage
1 299 Inlägg
23 september 2007
azathoth skrev:
Rushman skrev:
azathoth skrev:

Frågan var mer än om bara baksäte i en 350Z (förövrigt finns det inte baksäte i en 350Z), när dessa frågor om försäkringsbedrägeri kommer upp vilket de ofta gör på motorforum så vill jag gärna upplysa om vad ni ger er in på.

Tydligen tar ni vid er och blir upprörda vilket bevisar att ni innerst inne vet att ni gör fel vilket är ett steg på vägen iaf.

Personligen stör jag mig mest på folk som gnäller rent allmänt. E ju inte lite skit man får när man e 20år å har en sportbil... Oavsett hur man än beter sig... Barnfamiljer hatar en, besiktningsgubbarna njuter o.s.v.

Sky´s the limit...

58 Inlägg
23 september 2007
Rushman skrev:
azathoth skrev:
Rushman skrev:

Personligen stör jag mig mest på folk som gnäller rent allmänt. E ju inte lite skit man får när man e 20år å har en sportbil... Oavsett hur man än beter sig... Barnfamiljer hatar en, besiktningsgubbarna njuter o.s.v.

Det är bara att vänja sig för det ändrar sig inte när du blir äldre heller.. den svenska avundsjukan.

27 Inlägg
23 september 2007
kan ju säga att jag hade ställt bilen på mig själv om försäkringen inte hade kostat 3-4 tusen. det hade jag absolut gjort. men som jag sa innan. när det skiljer så extrema summor så gör nog vilken människa som helst det, sätter bilfan på föräldrarna.

Evolution Garage
1 299 Inlägg
23 september 2007
Sen är väl vi alla smågangstrar innerst inne? wink

Sky´s the limit...

275 Inlägg
23 september 2007
Rojpen skrev:
det dära med att folk gnäller på att folk sätter sin bil på föräldrarna är väll upp till var och en.. coh bor man hemma som sagt så spelar det ju ingen roll fota dom kan bevisa att det inte är massa/pappas bil.. utan att det är barnets bil.

det funkar inte så.
de bara stoppar betalningen, sen är det upp till DIG att bevisa att det är din bil.
med utdrag som visar att du tagit ut köpesumman från ditt konto köpesdagen.
eller liknande.

har bekanta som krockade med varandra och försäkringsbolaget behövde inte bevisa nåt alls.
det räcker med att de MISSTÄNKER att de gjort det med flit (eftersom de känner varann och bor i samma by)...
de fick inget utan fick repa bilarna själva..
(jag vet dessutom att de inte gjorde det med flit eftersom de båda lagt ut MYCKET både tid o pengar i sina bilar)

tragiskt men sant.
så tänk på det innan ni tar försäkringen i nån annans namn.
det är kanske mycket billigare, men ni riskerar att inte få ett öre för eran pärla roll

några sanningar som tål att tänkas på:
1.Winning an internet discussion is just like the special olympics, even though you win, you're still a retard.
2.Vi slutar inte leka för att vi blir gamla utan
Vi blir gamla för att vi slutar leka.

58 Inlägg
23 september 2007
snjL skrev:
kan ju säga att jag hade ställt bilen på mig själv om försäkringen inte hade kostat 3-4 tusen. det hade jag absolut gjort. men som jag sa innan. när det skiljer så extrema summor så gör nog vilken människa som helst det, sätter bilfan på föräldrarna.

Tack så mycket för ettan på min bil, den uppskattas väldigt.

Teddan
2 495 Inlägg
23 september 2007
jag äger inga av mina bilar...... är nolltaxerad och har villa som är betald...
orkar inte ha skattmasen grävande i min ekonomi så andra äger mina bilar...

det ni har missat är att , den som har det ekonomiska intresset i bilen är ägaren
så om personen som bilen står skriven på har betalt bilen gjort affären osv så får han/hon låna ut den till vem han/hon vill.

men för att det skall funka så måste det ekonomiska skötas snyggt ifall det skulle hända nått.... ser dom att fakturan på försäkringen har betalts av son/dotter osv så är det skäl nog för att stoppa en utbetalning.

min mamma har ägt bla volvo xc90 , ferrari 348, porsche 996, audi S8, Bmw M5, Bmw M3 å massa mer "feta" bilar... hon har ett stort bil intresse trots att hon är 60år
alla bilar har inte varit mina eller hennes wink

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

1 639 Inlägg
23 september 2007
baaki skrev:
gamlingen skrev:
ja hur som helst så är det för dyrt för ungdomar å ha bil...

Jag är 22, bilen står på mig och sammanlagt kostar den mig nästan 6000kr/månad, jag klagar inte för det. Bara att betala och se glad ut. Kan man inte betala får man köpa en bil man har råd med. roll

Helt rätt, dessutom bygger man ju aldrig upp nån bonus om man skenförsäkrar...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

Teddan
2 495 Inlägg
23 september 2007
jag kom på att jag äger 2 av mina bilar ... en bmw 320i -93 och en ford scorpio Hgv -98 wink

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

X40 Nordic
784 Inlägg
23 september 2007
Jag skulle bara vilja veta om nån kan ge mig en vettig andledning till att någon skulle betala 5000 i lägsta möjliga försäkring på en bil som är värd 3500. Kan nån tala om för mig var logiken finns i de??

De där med att skriva bilen på någon annan tycker jag är upp till var och en bestäma. Så det lägger jag mig inte i hur man gör.

1 639 Inlägg
23 september 2007
Har alltid haft försäkring på mig själv sedan jag körde 125:a vid 16 års ålder, förstod vikten av att bygga upp en egen bonus och skadefria år... Ger exempelvis nu under 8k/år helförsäkrat SAMANLAGT för Clion/Celican och en Kawasaki versys 650 2007. Man får acceptera dyrare premier i början. Anledning till att det är svindyrt att försäkra för 18+ är att det kraschas för mycket i den åldersgruppen, helt logiskt...
Senast redigerat av mrcelica (23 september 2007)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

58 Inlägg
23 september 2007
Trevligt, fortsätt ni att hamra in ettor på min bil.

58 Inlägg
23 september 2007
Denna site innehåller lite väl mycket tonårshormoner för min smak så nu kommer du slippa fler inlägg.

Nöjd?

Sök