Då var det avklarat!
Valde att gå med glycerol och T-röd i slutändan, 50/50 blandning. Var välbehövligt arbete på vissa lister då gummit var hårt och drog åt sig blandningen som en svamp.
Men ett par timmar och en jäkla massa mättat gummi senare och rengöring och allt det andra så är det nog ingen risk att jag skulle stå på jobbet en kall vintereftermiddag och upptäcka att dörrarna har frusits fast.
Gjorde en grundlig rengöring av hela bilen dagen innan med speciellt fokus på alla lister. Lät den stå och torka i varmgarage under natten för att förvisa mig om att bilen var snustorr. Sedan var det bara att sätta igång med en liten pensel och metodiskt arbeta igenom varje gummilist och när jag gått hela varvet runt så började jag om på den första listen på ställen där gummit inte var mättat.
Upptäckte under arbetet däremot att ett par lister var trasiga på några olika platser, hade lite små hål och vid något ställe lossnat ifrån sina clips helt och hållet. Så det får bli att byta ut dessa när jag får tillfälle.
Har däremot ingen aning om vart man hittar nya gummilister till denna bil, men får väl ta en runda till den lokala märkesverkstaden och se om folket där har något förslag. Är ju inte överdrivet komplicerat att byta lister.
Låter bilen stå i varmgarage resten av dagen och någon gång imorgon åker jag förbi tvätthallen och ger den en ytlig rengöring på lack och glas där medlet råkade hamna under arbetet. Fumlade lite med näven ibland...men tur då att det inte var silikon då det är ett helvete att få bort ifrån lacken.
Tack för tipsen, alla bördiga!