260 hk, vilket absolut räcker för mig i nuläget, samt att kostnaden redan nu (1-1.5L / mil) är hyfsat stor för mig.
Ligger du på 1-1.5L/mil på en 330?! Då bör du starkt fundera om 1. Det är nåt fel på bilen, eller 2. Om du har en väldigt extrem körstil som du bör ändra på. Jag har kört 300-350hk bilar som legat lägre än så, du bör landa väl under litern om du oftast kör som folk, den deklarerade förbrukningen är 0.87 blandad körning på din och det brukar gå att komma under den deklarerade förbrukningen på många BMW.
Yup, bensinen bara ryker bort, men du har nog rätt i att de är min körstil som behöver ändras då jag ofta trycker på.
260 hk, vilket absolut räcker för mig i nuläget, samt att kostnaden redan nu (1-1.5L / mil) är hyfsat stor för mig. Jag hade tänkt kapa av dämpare och göra lite uppgradering på exteriör, har ett par sprillans nya 19” fälgar redan nu som jag fick på köpet.
Och turbokonvertering kommer jag inte göra eftersom som du säger så känns de onödigt när jag kan köpa en 335i som nästa bil istället med twinturbo.
Vilka dämpare rekommenderar du att jag tar bort för bästa ljud? Har hört att bakre dämpare kan orsaka skramligt ljud ifall man tar bort den? Och vet du vilket rör som passar att sätta därpå? De är väl 3”? Eller är de 2,5”? Och de går väl att köpa på biltema
Sitter väl bara en stor ljuddämpare på e90? Plus en resonator då.
Kommer nog bröla duktigt utan ljuddämparen, men tar du väck resonatorn så får du en annan karaktär på ljudet. Dock så finns risken att du får ett jobbigt drönande ljud vid ex. motorvägskörning.
Korrekt, där sitter endast en ljuddämpare, hade inte hissat upp den och kollat på de innan jag skrev. Så du rekommenderar att endast ta bort resonator? Eller både ljuddämparen + resonator?