Kostnader på kollision?

Growe Fri fart för ett fritt folk!
19 december 2022 · 13 777 Inlägg

Lucif3r skrev:

Growe skrev:
ägt en v70n aldrig aldrig mer.. jag går hellre...

Är väl inga större fel på P2orna... Perfekta är dom inte(finns det öht någon bil som är det?), speciellt inte dom tidiga årsmodellerna som hade gasspjällsproblem och DIM problem, men annars är det generellt inte så mycket problem med dom.

Vill du ha en lista på saker jag fick byta på min p2 utan att den på något sätt blev speciellt mycket bättre.   Åkligt rakliga bilar tyvärr.               Bärarmar  inre yttre styrelser styrväxel rattaxel sensor  drivaxlar båda sidor.  Stötdämpare bak. Abs sensor vänster bak   acpump.   Jag har säkert missat något då hade jag bilen några månader bara. Men försökte vara få den så den fungerade som en normal bil.        Kan tex jämföra det med min gråa Arosan.    Har inte bytt något mer än en tändkabel och en abs givare under alla år jag ägt den.   Min polo 6r. Har jag bytt glödlampor på och ett oljefilterhus det är allt under hela tiden jag ägt den.      Men en p2 får man börja med att byta hela bilen för att kunna få några mils problemfri körning.  Men det är påvägen till nästa del som garanterat kommer gå sönder.    Nu gör jag aldrig något halvdant utan en bil ska vara felfri annars är det skräp och måste lagas.      Fick byta ungefär samma saker på på polarna p2 oxå.  Iof gått långt men allt var slut på den oxå

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
spillolja
19 december 2022 · 4 044 Inlägg

Growe skrev:
Vill du ha en lista på saker jag fick byta på min p2 utan att den på något sätt blev speciellt mycket bättre.   Åkligt rakliga bilar tyvärr.               Bärarmar  inre yttre styrelser styrväxel rattaxel sensor  drivaxlar båda sidor.  Stötdämpare bak. Abs sensor vänster bak   acpump.   Jag har säkert missat något då hade jag bilen några månader bara. Men försökte vara få den så den fungerade som en normal bil.        Kan tex jämföra det med min gråa Arosan.    Har inte bytt något mer än en tändkabel och en abs givare under alla år jag ägt den.   Min polo 6r. Har jag bytt glödlampor på och ett oljefilterhus det är allt under hela tiden jag ägt den.      Men en p2 får man börja med att byta hela bilen för att kunna få några mils problemfri körning.  Men det är påvägen till nästa del som garanterat kommer gå sönder.    Nu gör jag aldrig något halvdant utan en bil ska vara felfri annars är det skräp och måste lagas.      Fick byta ungefär samma saker på på polarna p2 oxå.  Iof gått långt men allt var slut på den oxå

Det kanske fanns anledning till att förra ägaren sålde den

wink

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
19 december 2022 · 13 777 Inlägg

spillolja skrev:

Growe skrev:
Vill du ha en lista på saker jag fick byta på min p2 utan att den på något sätt blev speciellt mycket bättre.   Åkligt rakliga bilar tyvärr.               Bärarmar  inre yttre styrelser styrväxel rattaxel sensor  drivaxlar båda sidor.  Stötdämpare bak. Abs sensor vänster bak   acpump.   Jag har säkert missat något då hade jag bilen några månader bara. Men försökte vara få den så den fungerade som en normal bil.        Kan tex jämföra det med min gråa Arosan.    Har inte bytt något mer än en tändkabel och en abs givare under alla år jag ägt den.   Min polo 6r. Har jag bytt glödlampor på och ett oljefilterhus det är allt under hela tiden jag ägt den.      Men en p2 får man börja med att byta hela bilen för att kunna få några mils problemfri körning.  Men det är påvägen till nästa del som garanterat kommer gå sönder.    Nu gör jag aldrig något halvdant utan en bil ska vara felfri annars är det skräp och måste lagas.      Fick byta ungefär samma saker på på polarna p2 oxå.  Iof gått långt men allt var slut på den oxå

Det kanske fanns anledning till att förra ägaren sålde den

wink

ja han förstog att p2 var skräp smile

då skulle du sätt motorbytet han gjort på den bilen..  det värsta jag någonsin skådat...   dessutom hade han betalat dyra pengar för den där skrothögen för mig kostade den 5k  så det var ju inga pengar men jag insåg snabbt att kvaliten sög...   det var liksom ingen volvo 940 smile          men många fixar ju inte felen jag fixade men ska man ha en bil så ska den fungera bra oxå...  jag tål inte skramel och gnissel och annat irritations moment på en bil.  den ska kännas solid.. men det gjorde aldrig min p2 och ingen annan jag kört heller...  det är alltid något som glappar.. smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
granadadr
19 december 2022 · 7 300 Inlägg

själv är jag med i älgskadeföreningen, har man halvförs får man upp till 6000 kr kontant, vid uppvisande av polisrapport mm, vid helförsäkring betalar dem självrisken,, kostar ej mkt, klart värt det om olyckan är framme, gäller älg rådjur rävar, RENAR,, för dem är faan ingen lek,  sen till ts,, du kan fråga hur mkt som helst,,  allt beror ju på om du köper nytt beg på skrot eller av en vän på fb,, alla har olika priser wink  lycka till

Senast redigerat av granadadr (19 december 2022)

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
spillolja
19 december 2022 · 4 044 Inlägg

Growe skrev:
ja han förstog att p2 var skräp smile

Då var ju ganska faccillt pris för kärran, motorn går och hjulen snurrar, men efter att bytt halva bilen så går den ett tag till

wink

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang