3659
Sök

Vilket är det absulut sämsta bilmärket?

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
8 februari 2007
volvo_glenne skrev:
Tega skrev:
volvo_glenne skrev:
jag skrev mitt inägg på förra sidan för att slippa folk som hänger upp sig på vad man tycker men nu när folk börjar nämna olika bil märken så måste ja säga att jag tycker volvo är absolut sämsta märket.. har haft nåra stycken så jag har lite erfarenhet, dom är ful, tråkig, slö, dålig komfort, jävlas hela tiden osv osv, men jag brukar säga att volvo 850 och uppåt kan ja tänka mig att ha men alldrig en 240, 740 eller nåra sånna gammla skit volvos för dom beskrev jag ju tidigare i de här inlägget, men dom fordar jag/vi har haft har bara gått å gått å inte änns jävlas hälften av vad volvona har gjort(bland annat därför jag är ford nörd)... de va vad jag tyckte smile hoppas ingen volvo raggare blir sur bara för att jag skriver som jag tycker smile

Du kanske ska fundera på att byta nick nu när chansen finns. Det klingar inte så bra ihop med dina åsikter:)

nää jag vet, jag skäms över mitt användar namn men man kan ju inte byta som man vill tyvärr... vart medlem här när jag hade en volvo 740 (alldrig mer en volvo) så tyvärr men som sagt så går de ju inte att byta namn hmm

de gåre visst de

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

498 Inlägg
8 februari 2007
Kadett_GSI_Cabbe skrev:
volvo är det sämta jävla traktorer

Det lät djupt wink

2 123 Inlägg
8 februari 2007
andreas_940 skrev:
Kadett_GSI_Cabbe skrev:

Det lät djupt wink

Jo det måste det eftersom det kom från en 16 åring utan egen bil upplagd big_smile

One Man Clan
4 287 Inlägg
8 februari 2007
Kadett_GSI_Cabbe skrev:

ja och som att opel e speciellt möe bättre ?jag har inget hål i min skrämkant bara för en hund gått förbi och pissat på den ..

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
8 februari 2007
Kadett_GSI_Cabbe skrev:

sa han som inte ens har råd att köpa en bil med ett riktigt tak hahaha!!

Smålänning
7 883 Inlägg
8 februari 2007
Sharky skrev:
Ett alternativ kan vara han som uppfann fyrhjulsdriften på tidigt 1900-tal men hade glömt det där med diffar. Alla fyra hjulen drev lika mycket - alltid. Svårstyrd var bara förnamnet. Inte undra på att märket gick i KK pronto.

/Göran

Menar du Ferguson System?

Det finns inga dåliga bilar. Bara mer eller mindre bra.

En Mindre bra (dålig...) bil enligt mig är om man behöver betala för mer än man får, eller betala för märket eller kvalitetskänsla (OBS! KÄNSLA).

En Mindre bra bil kan också vara dyr, men ha dåliga garantier...

Det är min uppfattning av en Mindre bra bil.

Ha de bra därute och kör försiktigt! wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

301 Inlägg
8 februari 2007
Saab900Racing skrev:
Ska vi snacka design så är volvo 740 iaf världens fulste bil fy fan så fula dom me! INGA som helst former, det förvånar mig att inte fälgarna är fyrkantiga dom me! usch!

ja som jag säger om gamla volvos kylskåp på 4 hjul.

Toppfarten skiter väl jag i, det är hur snabbt man kommer dit som man vill åt!

2 123 Inlägg
8 februari 2007
Isröd skrev:
Saab900Racing skrev:
Ska vi snacka design så är volvo 740 iaf världens fulste bil fy fan så fula dom me! INGA som helst former, det förvånar mig att inte fälgarna är fyrkantiga dom me! usch!

Dom gamla porscharna ser ju ut som upp och nervända badkar big_smile

ingen aning
687 Inlägg
8 februari 2007
Saab900Racing skrev:

lite OT saabarna har ju likant varandra ända sedan 96:an
men nu var det ju värdens sämsta bil som var ämnet..

alla bilmärken har den sämsta bilen..
för man kan inte bygga en bil utan några fel, det kommer att ta några år innan de flästa felen är upptäckta och åtgärdade.. för att biltillverkarna prövar ju bilarna i några år eller kör 10000 mil med dom för då skulle bilen vara gammal redan...

det har jag att säga om den sämsta bilen....
Senast redigerat av volvo_240_tic (8 februari 2007)

även zebran har sina fläckar

One Man Clan
4 287 Inlägg
8 februari 2007
Isröd skrev:
Saab900Racing skrev:

Jo en gammel audi från 80 talet e väl inte speciellt rund den heller ? rätta mig om jag har fel

Maizer
8 februari 2007
Jag tror nog bara Lancia Och Ferrari är bilar att ha, de har ungefär samma klass.. nej kanske inte.. haha big_smile Men sämsta skitbil måste va saab

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
8 februari 2007
xorox_88 skrev:
volvo_glenne skrev:
Tega skrev:

Du kanske ska fundera på att byta nick nu när chansen finns. Det klingar inte så bra ihop med dina åsikter:)

nää jag vet, jag skäms över mitt användar namn men man kan ju inte byta som man vill tyvärr... vart medlem här när jag hade en volvo 740 (alldrig mer en volvo) så tyvärr men som sagt så går de ju inte att byta namn hmm

de gåre visst de

visste inte jag iaf... hur då??

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Jajjemen!
1 512 Inlägg
8 februari 2007
volvo_glenne skrev:

aldrig mer en volvo? du har ju bilder på en 245 med photoshopbilder på hur du ska fixa till den, å dom är uppladdade i januari..?! fanns ju massa nyuppladdade bilder på olika volvo bilar i ditt galleri.

Sry för OT.
Senast redigerat av Manne (8 februari 2007)

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

(none)
1 725 Inlägg
8 februari 2007
Saab..Men det är bara idag.. smile

--Lev i går som det vore i morgon--

Smålänning
7 883 Inlägg
8 februari 2007
Maizer skrev:
Jag tror nog bara Lancia Och Ferrari är bilar att ha, de har ungefär samma klass.. nej kanske inte.. haha big_smile Men sämsta skitbil måste va saab

Delta Integrale... Va inte det under tiden ihop med saab? Saab gjorde, vad jag har hört, en rad förbättringar på den modellen under 80-talet. Saab-Lancia 600, låter det bekant?

Du måste vara glad som har en av dom fränaste bilarna som någonsin tillverkats wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
8 februari 2007
Manne skrev:
volvo_glenne skrev:

aldrig mer en volvo? du har ju bilder på en 245 med photoshopbilder på hur du ska fixa till den, å dom är uppladdade i januari..?! fanns ju massa nyuppladdade bilder på olika volvo bilar i ditt galleri.

Sry för OT.

245:an är inte riktigt min än. men jag kan få den om jag vill... tänkte ha den som lek/vinter bil(eftersom de är de enda volvo duger till, men inte änns de har jag kommit på) men tror inte de eftersom...ja ni vet vad jag tycker om volvo plus att till nästa vinter lär jag säkert ha råd att köpa en sierra till som lek/vinter bil... så de blir nog inget av med 245:an eftersom jag inte vill ha den... isf skulle de vara att jag tar den å säljer den.... 740 om jag har bild på den (kommer inte ihåg) är en av dom volvos jag har haft och är mest besviken på så de så tongue jag har bara lagt upp bilder på fordon jag har bilder på som jag har haft... inte för att jag gillar dom!
Senast redigerat av volvo_glenne (8 februari 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Gödseldräng
4 529 Inlägg
9 februari 2007
jag tycker att det är volvo och saab även alla andra svenska bilmärken
svenskar KAN INTE  bygga bra bilar så är det bara

2 fast 4 swedish roads
150 Inlägg
9 februari 2007
Visst ford har välldigt känsliga toppar men det sämsta märket jag har haft "" har haft ca 40 bilar"" är bmw, det e den enda bilen av alla bilar jag har haft som har rasat för mig. Hände på motorvägen mot helsingborg i höjd med Ljungby eller va det nu heter. Bilen ryckte till å det storma ut vit rök över hela E4´an... Röken va så tjock att den stanna i säkert en 1 minuter.

DrFrelin skrev:
Boken "tidernas sämsta bilar" pekar ut Volkswagen Bubbla som tidernas sämsta... den har faktiskt tagit häsnyn till de mest underliga skapaleserna på jorden genom tiderna och inte bara de vanligaste. Rekommenderar boken!

Citat ur boken: "Detta är tidernas sämsta bil. Av någon anledning älskar skäggiga fredsaktivister och långhåriga surfsnobbar Bubblan, uppenbarligen för att de tycker den är cool och alternativ. Må så vara, även om detta helt tycks överskugga det faktum att det rör sig om rent skräp. Vad vi har här är en tragisk, tysk bil med motorn på fel plats och en lista över inbyggda fel så lång att den skulle fylla hela den här boken."

Volvo 340 kommer på 40:e plats och Volvo 242C på 42...

Personligen håller jag Ford Scorpio ganska högt på listan men den kom bara 12:a...

Nas ne dogonyat

2 fast 4 swedish roads
150 Inlägg
9 februari 2007
bonnen skrev:
jag tycker att det är volvo och saab även alla andra svenska bilmärken
svenskar KAN INTE  bygga bra bilar så är det bara

Du har missuppfattat det där, det e amerikanare som inte kan bygga bilar. Dom får en hög me delar, slänger ihopp det lite snabt utan nån tanke på finnish eller kvalité å sen gå dom på rast å käkar sig en DOnut eller 10. Volvo och saab rullar mil efter mil så länge man servar dom, Att en volvo eller saab har gått 50 000 mil e inge ovanligt å dom fortsätter att gå lika bra.

Nas ne dogonyat

Maizer
9 februari 2007
twin_cam skrev:
Maizer skrev:

Delta Integrale... Va inte det under tiden ihop med saab? Saab gjorde, vad jag har hört, en rad förbättringar på den modellen under 80-talet. Saab-Lancia 600, låter det bekant?

Du måste vara glad som har en av dom fränaste bilarna som någonsin tillverkats wink

Saab-Lancia 600 gjordes på 70-talet. Utseendet är väldigt likt i profil. Men är inte samma bil i närheten:) Jaao jag är glad som fan hehe smile

Sök