Kommer bygga en ball bruks pickis . Kommer få luft fjädring och balla hjul . Köptes som ett projekt där någon annan stoppat ner motorn men ej kopplat in den . Häng med ?
Hej Tänkte jag kunde dela med mig av mitt projekt . Köpte denna c20 där nån tidigare stoppar ner en lm7 men aldrig varit uppstartad i denna bil . Satt en 350 låda bakom detta men som jag kommer byta ut mot en 4l60e . Som vanligt när man köper från andra är det mycket som får göras om . Detta ska bli en bra bruks pickis så denna kommer att få behålla sitt slitna yttre
Bilen är numera uppstartad och en 4l60e är hos växellåds renoverare luft fjädringen är beställd och påväg hem från staterna . Massa plåt till trösklar och hytt hörn är nu mera hemma och flaket avlyft för påbörjad rostlagning till hytt 😃
Hej Varit dåligt med uppdateringar då man haft semester och tillbringat den med familjen. Men under tiden har de kommit hem lite delar . Fälgarna hemma blev 20' plåtisar Anpassad luftfjädring med c notch 4l60e hemma från renovering Ny aluminium kylare med fästen för elfläktar
Hej I helgen har fronten lyfts av för att påbörja rostlagning av trösklar och golv . Mycket dubbel plåtar och spackel från staterna . Kapat ur trösklar för att påbörja inpassning av inner trösklar samt ytter trösklar och hytt hörn . När fronten lyftes av så var där rost längst ner på torpeden . Detta rostlagas . Det slipades rent invändigt och efteråt blev de rostomvandlare då de inte går att komma åt så bra . Sedan sinkspray . Använder Volvos svetsprimer till dubbelplåtar .