4610
Sök

Volvo 740 glt 90 hittar ej slutsteg?

6 Inlägg
11 april 2023
Trådstartare
Hej jag ska installera en eftermarknadsstereo och jag har köpt iso kontakt till men det är två stycken och jag har bara ena kontakten bakom radion. Ringde brl och dom sa att det skulle finnas ett orginal slutsteg någonstans typ under ratten men jag har letat som bara den under ratten, bakom handsfacket, under handsfacket, under framsäterna, bakom stereon och ifall den skulle varit på något av de ställerna som jag just listade så skulle jag sett det så jag har ingen aning om hur jag ska gå till väga😰. Om det är någon som vet vart den är någonstans eller om det finns en annan lösning var snäll att dela med er😁

2 456 Inlägg
11 april 2023
Slutsteg var tillval, och långt ifrån alla 7/940 har ett sådant. Skulle väl säga att den stora majoriteten *inte* har det.

Kontakten bakom stereon ska dock finnas oavsett. Nu går jag lite efter minnet här, men det ena kontaktstycket innehåller ström och antenn, och den andra innehåller högtalarkablarna samt slutstegskablarna.

Annars är det ju inte svårt att dra helt nytt kablage... Din nya stereo kräver 2x12V 1xJord för att fungera. That's it. Sen vill du väl såklart ha ljud ut ur den också, så då drar man bara nya högtalarkablar från stereon till respektive dörr.
Senast redigerat av Lucif3r (11 april 2023)

6 Inlägg
11 april 2023
Trådstartare
Lucif3r skrev:
Slutsteg var tillval, och långt ifrån alla 7/940 har ett sådant. Skulle väl säga att den stora majoriteten *inte* har det.

Kontakten bakom stereon ska dock finnas oavsett. Nu går jag lite efter minnet här, men det ena kontaktstycket innehåller ström och antenn, och den andra innehåller högtalarkablarna samt slutstegskablarna.

Annars är det ju inte svårt att dra helt nytt kablage... Din nya stereo kräver 2x12V 1xJord för att fungera. That's it. Sen vill du väl såklart ha ljud ut ur den också, så då drar man bara nya högtalarkablar från stereon till respektive dörr.

Vet du vart jag kan hitta det andra kontaktstycket? Vilka kablar ska jag följa osv?

914 Inlägg
12 april 2023
det andra kontaktstycket finns inte på 740 1990,det kom from 1991 iom nya instrumentbrädan med högtalare i brädan.

6 Inlägg
12 april 2023
Trådstartare
Aronson skrev:
det andra kontaktstycket finns inte på 740 1990,det kom from 1991 iom nya instrumentbrädan med högtalare i brädan.

Hur gör jag då?

Sök