Du tycker att det du tycker inte duger, stämmer det?
Verkar så.😁
Testa följande: titta på bilens däck, fyll utefter vad för psi/bar som står ingjutet på däcket och rekommenderas av tillverkaren.
Lägre tryck ger bättre väghållning och volymen på insidan har inte mycket att göra med vad det ska vara för tryck i däcket. Skulle inte heller ha 2bar i däcket, kör runt 50psi om däcket är fräscht.
Du tycker att det du tycker inte duger, stämmer det?
Verkar så.😁
Testa följande: titta på bilens däck, fyll utefter vad för psi/bar ingjutet på däcket rekommenderat Lägre tryck ger bättre väghållning och volymen på insidan har inte mycket att göra med vad det ska vara för tryck i däcket.
Okej Jag har michelin primacy 4. Förra året var bilen så tyst inte vägljud. Igår lufta jag däcken 2,9 bar men känns inte tyst. ska prova som du skriver. Tack
Ljudet betyder att däcken har kontakt med marken, du kanske får rent livsfarligs vägegenskaper med högre lufttryck, bad vet jag. Rekommendation är där av en anledning.
"Högre däcktryck "betyder generellt att däcken har lägre kontakt med vägbanan. Personligen har jag 2,5-2,8 bars tryck i mina däck (Audi 100 Avant 2,0E 1989) vilket är högre än de rekommenderade som är runt 2,2bar.
Man ser och märker rätt enkelt vad som är "rätt" för bilen. Själv kör jag 2.8, ibland 2.9 bak om jag vet att jag ska lasta eller dra tungt, i mina 205/50R16 på V70in. 945an med sina 185/65R15 kör jag 2.7 i, förutom höger fram som jag pumpar bortåt 3 i, för det sjunker till 2.2 på ett par dagar ändå Det ger full kontakt med vägbanan samtidigt som det inte sliter onödigt mycket på däcken och är en lagom kompromiss mellan väghållning och komfort.