Har varit ''hard at work'' med bilen, näst intill färdig nu, känns sjukt bra.
Tyvärr har jag ej bilder på jobbet som utfördes på KL Racings modellanpassade intercooler, som behövde en jävla massa jobb, ca 2 000kr i arbete och typ 500kr i delar. Lyckades få tag i aluminium skruvar från en special butik som inriktade sig på cyklar. Bilen står just nu inne i garage så kommer lägga upp bilder på hur det ser ut med skiten på bilen. Mitt tips är att köpa en universal intercooler och fästa den på eget sätt eftersom du ändå kommer behöva göra det med denna icke modellanpassade Intercooler!
Här nedanför är kylaren från Skruvat, KL Racing skickade fel kylare så fick beställa på nytt från ett ställe där det blir rätt.
Nya vakuumslangar från Do88, tror dessa är 4mm diameter. Ser ju snyggt ut enligt mig själv.
Nya turbon blev installerad, lång historia kort så råkade jag glömma en plugg i oljereturen på den, vet ej hur då det är en enorm röd plugg. Fick på både packning och röret hur lätt som helst. Sprutade ut enorma mängder rök från avgassystemet som ni kan se i video länken här nedan, kunde endast lägga upp Youtube short och garaget supportar ej sådan uppladdning.
Plockade av turbon, såg pluggen. Åkte till Svensk Turbo Service stigcenter i Göteborg, han blev sjukt förvånad att jag kom med en sprillans ny äkta mitsubishi 14t turbo då dessa ej finns längre och man kan ej köpa reservdelar till de. Han sade att det ej var några problem och bara att sätta tillbaka turbon, gjorde det och den gick skitbra från första sekund. Extrema mängder olja kvar i avgasystemet dock, rykte ett bra tag och luktade ännu längre efteråt. Men nu finns inga tecken på att något ens hänt.
https://www.youtube.com/shorts/mx5NEhFMtlQHär kan ni se när J-Specs Evo 4-6 krängningshämmar stag är installerat, fungerade kanon att installera. Även intercoolern, HKS luftfilter, alla Do88 ladd slangar, kylarslangar, samt insugslangen. De polerade oljelocket samt insugsröret är också på, sista bilden ser ni BC Racing EVO 4-6 3D caster / camber plattorna i action, ca 5,8° i castervinkel, och -2° i camber. En ordentligt fet hjulinställning så det går verkligen undan i svängarna nu, cambern gjorde enormt mycket, castern lika så. Lite tungt att svänga bara......
EVO 1-3 Big brake kit passa perfect, broms sköldarna var såpass sönderrostade att jag ryckte loss dem med knapp handstyrka. Dock hade de fortfarande kunnat sitta kvar, inget som tog emot. Bromsverkan efter installation var förfärlig, knappt att bromsarna låste sig när plattan var i mattan i ca 100km/h. Har precis fått hem EVO 7 bromsservo samt Huvudbromscylinder. Tyvärr passade ej bromscylinder bolt on på min bromsservo men verkar som att bromsservon borde gå att byta rakt av. Vi får se efter denna säsongen ifall det stämmer.
Bytte till EBC RP-X banbelägg, dessa är till för bilar med stora bromspedal slag. Nu låses bromsarna extremt hårt vid halvt pedaltryck. Sjukaste jag varit med om i jämförelse med Brembos Fast Road pads. Motul RBF 660 som bromsvätska.