3434
Sök

Bytta dörrar på BMW e34 520i, går inte att låsa

2 Inlägg
24 april 2023
Trådstartare
#1
Tjena!

Nu är det så att jag köpt en gammal BMW, närmare bestämt en BMW 520i e34 årsm 1994 sedan

Ägaren innan mig har bytt båda framdörrarna på den och då dumt nog inte flyttat över den gamla låskista osv till de nya. Så nu står jag här med en bil jag inte kan låsa.

Frågan är: hur löser jag detta på bästa smidigare sätt? Har alltså inte tillgång till de gamla dörrarna.

7 355 Inlägg
25 april 2023
#2
kan vara så att kabelhärvan ej stämmer,, nu kör jag ford, men mondeo mk4 har 2 olika härvor trots det är typ samma bil,


6 011 Inlägg
25 april 2023
#3
Du har väl en låskolv med olika 5-7 olika låsbleck?! På min Audi 100 från 1989 så byter man ut dessa små låsbleck för att de ska passa om man köper ny nyckel. I ditt fall har du köpt nya dörrar där din nyckel inte passar i låskolven (och dörren går inte att öppna) .-Har jag rätt?


2 292 Inlägg
25 april 2023
#4
Kolla om BMW kan få fram en ny låscylinder på ditt regnummer, det är väl enda alternativet om man inte vill ha två separata nycklar. (Tekniskt sett ska man väl ha två låscylindrar, men antar att det kostar fläsk så jag hade nog bara bytt på förardörren.)



Sök