Tänkte försöka göra en projekttråd på min Golf.
Det hela började med att jag skulle sälja min Volkswagen Transporter 2012 som inte kom till användning som det var tänkt, kör motocross på fritiden så jag kände då att jag behövde skåpbil och jag hade massa planer för den bilen... När det knappt blev någon motocrosskörning så behövde jag hitta en annan bil som jag kände att jag ville ha istället, det landade i en Golf Variant Turbo från 2002, en bil jag kände att här kan jag kanske återuppleva lite gamla minnen från min gröna GTI som finns här på garaget.
Då var jag typ 19-20 år, bodde hemma och kunde lägga nästan varenda intjänad krona på bilen.
Idag 30 år, bor i hus med familj och måste lägga varenda intjänad krona på det istället, så vi får väl se hur det går med bilbyggandet, hehe...
Här är bilen precis inhandlad och vi är på väg hem från Stockholm.
Fälgar blev högst prioriterat, lyckades få tag på ett par BBS Speedline, det är en originalfälg till Audi (osäker på modell) 19x8,5 ET48 med bultmönster 5/112, men bilen har ju 5/100... Det löstes med fyra omvandlingsspacers/konverteringspacers. 20mm 5/100 till 5/112.
Här är fälgarna monterade tillsammans med Continental SportContact7 225/35-19
FramtidsplanerExteriör:Några idéer, andra planer!
Coilovers med ställbara topplagringar fram då det kommer behövas lite camber för att kunna sänka.
25th Anniversary frontspoiler & tröskelbreddare, bak ska undersökas, vet ej vad som passar med tanke på dragkorken och ja, den ska sitta kvar!
Toning av rutor.
Rear wiper delete.
Lackering på flera ställen där det behövs.
Längs vägen kommer det dyka upp fler saker!
Interiör:Här finns det mycket idéer, återstå att se vad som händer.
Stereo:Här finns en solklar plan!
Huvudenhet: Kenwood BT92
Framsystem: DLS UP36i kommer drivas av ett DLS P40 med aktiv delning mellan midbas & mellanregister/diskant.
Sub: Soundstream RW12 som kommer drivas på monosteg
obviously vet inte exakt setup ännu.
Motor:Här finns två tankar...
Tanke 1
Luftfilter
Turbo-back avgas
+ lite till
Steg 3 BSR skulle ge ungefär 215hk
Tanke 2
Luftfilter
K04-turbo
Turbo-back avgas
FMIC
+ lite till
STM mjukvara skulle ge ca 265hk
Detta tål att tänkas på!Under tidens gång kommer vissa andra uppfräschningar ske!