Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
Asså vad sa de som satt i bilen då? jag menar om de endå tog sig dit själva för att vänta i bilen på räddningstjänsten så kan de väl ta sig ut? liksom jag tror inte jag skulle suttit kvar i bilen om jag ser någon komma och gå loss på bilens tak...
Asså jag ser egentligen inte vad som räddningstjänsten gjorde fel. anser medcinmannen på plats att risken för nack och ryggskador kan finnas och att det säkraste sättet för att få ut personerna ur bilen är att klippa taket så tycker fan dom ska få göra det. Personlig hälsa gå före lite metall. Har underlumpen provat på att få ut en person med misstänkta nackskador ur en person bil, jag lovar er att han skulle dött om han haft sånna skador.
Asså jag ser egentligen inte vad som räddningstjänsten gjorde fel. anser medcinmannen på plats att risken för nack och ryggskador kan finnas och att det säkraste sättet för att få ut personerna ur bilen är att klippa taket så tycker fan dom ska få göra det. Personlig hälsa gå före lite metall. Har underlumpen provat på att få ut en person med misstänkta nackskador ur en person bil, jag lovar er att han skulle dött om han haft sånna skador.
det är självklart en aspekt att se det ifrån men de borde väl ändå pratat med personerna i bilen eller iaf gått ett varv runt bilen innan de kapar av taket.
tycker som sagt de var väldigt skumt beslut hoppas han blir ersatt i varje fall annars får man stanna långt från olycksplatsen och även om de är -20 så ska ingen skadad få sitta i bilen