Och då har vi ju även ytterligare en anledning till att åka med eftermarknadssprut - du slipper LMM (om du vill).
Finns olika strategier att köra, men insugstryck över varvtal verkar vanligast, och då behövs som sagt ingen insignal på luftmassa.
![smile](img/smilies/smile.png)
När du skaffat en BBL så får du kolla AFR eller lambda under fullgas.
Du vill ligga runt 12:1 ± 0.5 / lambda 0.78-0.85.
Detta gäller på bensin och AFR eller lambda beror på vilken mätare du köper.
Bränslepumpen kan vara något att fundera på, jag är inte helt säker men jag har för mig att originalpumparna inte är så värst tilltagna i dom här bilarna.
Samma sak där som med spridarna, ta till lite extra.
![smile](img/smilies/smile.png)
Kika på något som leverar minst 150lph vid 3 Bar.
Har själv åkt Bosch 044 på original bränslesystem i 940, den ligger på ungefär 260lph vid 3 bar.
Du får eventuellt går upp några millimeter bränsleslang på bränslereturen, jag har noll koll på hur grova det är på dessa och om det skapar problem med pumpar som flödar mycket, likaså bränsletrycksregulatorn.
Hursom så gillar jag Megasquirt, mest för att jag är snål och inte behöver ha det bästa som finns på marknaden.
Blev även sugen på att köpa en S40 igen.
![lol](img/smilies/lol.png)
Edit: Jag brukar räkna väldigt konservativt på spridare.
En vanlig och hederlig spridare är ju 875cc.
Jag brukar räkna 13hk per 100cc, det är ungefär vad du har vid 85% duty cycle på spridarna.
13 x 875 / 100 = 113.75hk per cylinder
113.75 x 4 = 455hk.