Audi A6 2,7t 2002 med automatlåda. Får inte att få i D eller R, utan måste släppa spärren manuellt med mejsel. Får felkod 18169, verksr vara något med jord. Frågan om.det är multtronicen som är problemet.
Alltså en felkod på spärrsolenoiden..? Klickar den när du trampar på bromsen? Slit väck mittkonsolen eller vad man nu behöver göra för att komma åt den och mät upp kontaktstycket och se vad som händer när du trampar på bromsen. Ring mellan plus och jord, likaså i själva solenoiden.
Alltså en felkod på spärrsolenoiden..? Klickar den när du trampar på bromsen? Slit väck mittkonsolen eller vad man nu behöver göra för att komma åt den och mät upp kontaktstycket och se vad som händer när du trampar på bromsen. Ring mellan plus och jord, likaså i själva solenoiden.
Klickar inte när man trycker bromsen. Däremot så klickar det ibland vid växelspaken när kör bilen efter man släppt spärren manuellt.
Tvångsmata solenoiden 10ggr. Drar den 10/10ggr så har du felet någon annanstans. Om den ligger och drar lite då och då så låter det onekligen som att du har kortis, eventuellt tjosan med något styrdon om ett sådant ligger med i kretsen.
Tvångsmata solenoiden 10ggr. Drar den 10/10ggr så har du felet någon annanstans. Om den ligger och drar lite då och då så låter det onekligen som att du har kortis, eventuellt tjosan med något styrdon om ett sådant ligger med i kretsen.
Brukar väl vara problem med styrdon i växellådan, men går inte att få tag på och verkar inte gå repa heller
Om du får spänning och allt så byt den bara om den inte kostar en miljon. Antar att den inte är speciellt dyr om man köper den utan sverigeockerpris tillägg
Om du får spänning och allt så byt den bara om den inte kostar en miljon. Antar att den inte är speciellt dyr om man köper den utan sverigeockerpris tillägg
Om du får spänning och allt så byt den bara om den inte kostar en miljon. Antar att den inte är speciellt dyr om man köper den utan sverigeockerpris tillägg
Finns det ingen kontakt/elektrisk brytare på växellådan, vars kontaktstycke kan ha oxiderat? I så fall dra av och på kontaktstycket och spreja ev 5 56 på stiften. Har jag råkat ut för på MoPar-automater.
Finns det ingen kontakt/elektrisk brytare på växellådan, vars kontaktstycke kan ha oxiderat? I så fall dra av och på kontaktstycket och spreja ev 5 56 på stiften. Har jag råkat ut för på MoPar-automater.
Hade lös kontakterna och sprejadr, men dom såg bra ut
Nu är det ju inte det som TS frågar men: Vad säger bes om man avlägsnar spärren helt? En manuell bil går ju och få på rull utan nyckel...
Kill gissning är att det inte ska spela någon roll så länge rattlåset fungerar på en gammal bil kan man ju lägga i och ur växlar utan att röra bromsen.
Nu är det ju inte det som TS frågar men: Vad säger bes om man avlägsnar spärren helt? En manuell bil går ju och få på rull utan nyckel...
Kill gissning är att det inte ska spela någon roll så länge rattlåset fungerar på en gammal bil kan man ju lägga i och ur växlar utan att röra bromsen.
Jo. Jag har bara R-N-D på min bil och det går ju att byta växel. Men bromsen måste tryckas ner lite innan den fysiskt byter riktning. Troligen hastighetsberoende med.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!