Att fler städer kommer att ta följe framöver är nog en självklarhet.
Ser de att åkerierna kliver över till el p.g.a detta så kommer ju miljözonen att utökas.
Läste häromdagen att VW har pausat produktionen några veckor av ID3 och Cupra Born i Zwickau och Dresden p.g.a dålig efterfrågan.
Dålig efterfrågan är tydligen en produkt av att Tyskarna har minskat ned på subventionerna vid köp av elbilar.
Kommer vi att ta rygg?
Nu tänker jag raljera.
Jag anser att detta är en klassfråga, och att de flesta eller samtliga "gröna" subventioner och bidrag bör skrotas.
Vad får man idag vid köp av elbil, 50.000kr?
Är 50k verkligen något som får en person att välja en elbil före en oljebrännare?
De som köper en ny elbil går nog inte direkt på knäna för att de får slanta upp 50k till.
Transportstyrelsen bedöms under 2023 och 2024 betala ut 7,2 miljarder i klimatbonusar för bilar beställda innan November 2022.
Ja, ni förstår ju att det finns oceaner av bättre poster där man kan lägga 7,2 miljarder.
Kort och gott så tror jag inte att det blir någon större omställning just på grund av det är en klassfråga.