3143
Sök

945 verkar inte få tillräckligt me soppa

5 Inlägg
20 oktober 2023
Trådstartare
Tjena! Har renoverat min 945 me b230fk. Nu vill den inte starta. Drar man runt den tänder den till direkt och sen är den stendöd.

En polare fick dock en idé. Vi lossa på jorden vid spridarna som går till soppapumpen. När man nuddar den till jord så lurar man soppapumpen o börja pumpa en snabbis. Efter man gjort de tänder den till igen och sen stendöd.
Sen prova vi när kompisen satt i huven och konstant satt o ta bort jord och sen jorda igen. Då ville den nästan gå igång.
Verkar som den har svårt o bygga soppatryck då man måste lura den så den ska pumpa flera gånger för att den ens ska tända till.
Vad jag har för mig ska väl soppapumpen gå när man försöker starta? Det gör den inte iaf eftersom man måste göra såhär.

Är det något relä, btr eller pumpen som måste bytas?

2 309 Inlägg
20 oktober 2023
Du har en ventil på fuelrailen, ser ut som en däckventil, där du kan kolla om du har bränsletryck. Hur ser det ut när ni kört på starten? Har ni bra tryck där så känns det som att spridarna inte öppnar. (Jorden vid spridarna är väl till just... spridarna? Finns ingen anledning för bränslepumpen att jorda i motorblocket?)

5 Inlägg
20 oktober 2023
Trådstartare
Mew skrev:
Du har en ventil på fuelrailen, ser ut som en däckventil, där du kan kolla om du har bränsletryck. Hur ser det ut när ni kört på starten? Har ni bra tryck där så känns det som att spridarna inte öppnar. (Jorden vid spridarna är väl till just... spridarna? Finns ingen anledning för bränslepumpen att jorda i motorblocket?)

2.5 bar utan o dra runt. Och jord till pumparna är på fuelrailen. Finns två jordkablar där. En till spridarna och en till pumparna

Sök