Ok, bara för att återupprepa. Följande händer när man tankar diesel i en bensinbil: 1) OM bilen överhuvudtaget startar så kommer det ryka f-n. Vi talar rök som får värsta dieselraggaren att bli avis. 2) Bilen kommer gå som 17 lass skit, snudd på okörbar från första metern. 3) Lambdasonden kommer skrika halsen av sig(varningslampa och felkoder) 4) Motorn kommer låta nå inutah-e "fel" 5) stiften kommer sota igen och tändning uteblir = motorn går ej längre, ingen skada skedd mer än nya tändstift. 6) långvarig(typ.. hundratals mil) exponering kommer till slut döda katten, precis som vilket oförbränt bränsle/olja som helst. 7) Om bilens styr-/tändsystem inte redan gett upp, utan trots allt fortsätter att gå, så kan ventilerna i teorin geggas igen, med motorhaveri som trolig följd.
Det är alltså helt j-a omöjligt att missa att något är allvarligt fel LÅNGT LÅNGT innan något öht ens börjar ta skada. Att öht. ens NÅ dit saker börjar ta skada skulle vara ett under.