sitter och ska bjuda på en auktion som slutar om typ 30 min...:S
Först på eBay.se när jag lägger bud så måste jag "verifiera med ett kredikort"... klickar på den länken och kommer då till eBay.com och fyller i uppgifterna om kreditkortet. När det är klart ska jag lägga ett bud (på eBay.com, eftersom att det inte finns något kredikort registrerat på eBay.se) men på det sista steget innan budet placeras så kommer det upp en text på tyska(?) (kanske för att annonsen var från tyskland?!)
Där kan man iaf inte klicka på något som tar en vidare.. och när man kollar på My eBay så har det inte lagts något bud.. vad gör jag för fel..?
Någon som kan hjälpa mig?
“The definition of a Pimp is me, cause I ain´t doin´ shit for free!”
jag hade massa strul med ebay när jag skulle byta adress. visade sig att jag var tvungen att göra ändringen på ebay.se där jag reggade mig. använder alltid ebay.com. Kanske är nåt liknande för dig? Alla inställningar som gäller adresser, kreditkort och liknande ska göras där du reggade dig.
okej.. men jag har ett konto hos Paypal... (har betalat några beställningar till företag med det tidigare) men det är ju så att när man väl ska lägga ett bud på nånting, så kommer det upp en skylt med "Verifiera med ett kreditkort"...?? och trycker man där kommer man bara till eBay.com för att registrera ett kreditkort...
Läste på eBay´s community att det var fler som hade liknande problem men ingen verkar ha fått nått svar på vad det kan vara för fel
Du måste regga ditt paypalkonto i Ebay, så den fattar att du har ett paypalkonto. Gå in i My Ebay, i menyn till vänster under "My Account" trycker du på "PayPal Account", ta sen "Go to My Account Overview" eller "Update Profile Summary" och logga in med ditt Paypal-konto.
På större beställningar kan dom kräva att man har ett verifierat PayPal-konto. Det fixar man genom att logga in i paypal och fixa det där. Dom drar typ 10kr från ens konto (som man sedan får till godo), sen äre bara kolla på ens internetbank, där det står text på utdraget står en kod man ska skriva in i paypal. Det här är för att PayPal ska veta att man inte använder någon annans kreditkort. Sen äre bara handla på!
okej, tack så mkt för det svaret FL3JM...! ska kolla upp det där
UPDATE: prövade nyss det där, och det kom upp nånting i stil med "your eBay and paypal account has been sucessfully linked"... ska det funka att bjuda då.. förutom där dom kräver ett verifierat paypal konto?
Senast redigerat av Jollran_88 (12 februari 2007)