4471
Sök

Misständer och går tokigt orent vid uppkommen arbetstemp, 200sx s13

727 Inlägg
13 februari 2007
Trådstartare
#1
Bilen går klockrent när den är kall, perfekt komp på alla cyllar, ca 9kg. men så fort tempnålen hamnar på korrekt arbetstemp så går den orent, kan ej varva upp den och det luktar krut!! från avgaset.. och ryker vitt, avgaserna känns väldigt fuktiga, som att den tar in vatten i förbränningsrummet, men går ej åt nå vatten alls typ! inge gegga vare sig i olja eller kylvatten..

Jag ska av med toppen och titta, men vill bara kolla en gång till här på garaget om NÅN vet vad som kan vara galet innan ja river av toppen, är ju dock lite jobb att göra det wink

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

727 Inlägg
15 februari 2007
Trådstartare
#2
19 pers som läst och ingen som vet nåt?! hmm

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

One Man Clan
4 287 Inlägg
15 februari 2007
#3
att de rycker vit och känns funktigt låter ju nästan som en toppapackning ...Men att den går orent när den blir varmt skulle nog kunna vara någon tempgivare ... På en del bilar sitter ju en motortempmätare och en tempmätare till bränslesystemet ..ifall den till bränslesystemet går så kan jag tänka mig att den dränker motorn och då börjar den ju gå illa och kan lukta konstigt ..vet dock ej hur der ser ut på 200:an men något liknande borde kunna uppstå tycker man


727 Inlägg
15 februari 2007
Trådstartare
#5
Det luktade soppa som fasen när ja slet ur lambdan å provade, men annars lukter de inge alls typ hmm har bytt tempsensor oxå, ska iaf av me topp-helsiket å se hur det ser ut, då kompet är som det ska på alla burkar..

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

1 002 Inlägg
15 februari 2007
#6
Frayze skrev:
Bilen går klockrent när den är kall, perfekt komp på alla cyllar, ca 9kg. men så fort tempnålen hamnar på korrekt arbetstemp så går den orent, kan ej varva upp den och det luktar krut!! från avgaset.. och ryker vitt, avgaserna känns väldigt fuktiga, som att den tar in vatten i förbränningsrummet, men går ej åt nå vatten alls typ! inge gegga vare sig i olja eller kylvatten..

Jag ska av med toppen och titta, men vill bara kolla en gång till här på garaget om NÅN vet vad som kan vara galet innan ja river av toppen, är ju dock lite jobb att göra det wink

vet iaf att när blockpackningen gick på en fr 900 vi hade så försvann allt vatten i avgaserna o de va knall vit rök.

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________

406 Inlägg
15 februari 2007
#7
Hur mår turbon?

My way or the highway? I take both sideways

727 Inlägg
16 februari 2007
Trådstartare
#8
Jo jag har på känn att de är packningen! men som ja skrev så vill ja veta om nån annan vet nåt annat innan ja river av toppen!
Turbon mår vad jag vet bra, är en td04 16T, dock laddar den bara 0.5 med tanke på att de läcker ur grenrörs packningen oxå, kan det ha med det att göra oxå tro? att de blir helt fel lambda värden å så..

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

727 Inlägg
17 februari 2007
Trådstartare
#9
Hittade felet tongue var en turboslang som flygit av tongue min IC sitter så dumt till så var nästa omöjligt å upptäcka! nu ryker den heller inget alls! så nu är det "bara" att ta av grenröret å byta packningar där så får ja hoppas de inte är nå med vajsing tongue

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966


Sök