Fivi skrev:
Jag måste skriva av mig lite är så jävla förbannad. hade uppkörning idag. Kuggade. Det började 3 st killar/gubbar från vägverket kom ned för trappen och skrattade och skämtade med varandra. de gick ut till bilarna med dom som dom skulle köra med. Då kom min körskolelärare fram och frågade om jag var säker på att jag skulle köra idag, och jag svarade att ja, jag är helt säker. Efter en stund kom en gubbe som inte såg så himla glad ut.
Han presenterade sig inte eller någonting. bara sa. äre du som är den där mickelsson. Jag svarade att de var jag och jag fick visa leg å skriva under på något papper.
När vi sedan skulle gå ut till bilen tänkte jag försöka vara trevlig och började med att fråga vad det var för bil som jag skulle få köra. Då fick jag svaret: den där röda.
När jag kom ut till bilen så sa han att jag skulle kontrollera alla lysen. Jag öppnade då bakdörren och sade att jag bara skulle ta av mig jackan, men då sade han surt, Sa jag inte att du skulle kontrollera alla lysen? hmm glad kille tänkte jag och förstod nästan att det knappt var någon ide att köra ens. jag kollade alla lysen och allt funkade. Nu började han att skicka sms. han hade inte alls någon koll på vad jag höll på med. Jag sa att jag nu hade kontrollerat alla lysen och frågade om jag skulle kolla något mer så som dimljusen och så. då svarade han att det var upp till mig men att jag inte behövde. Vi åkte sedan iväg och åkte lite i stan för att sedan åka ut på en landsväg. Han satt fortfarande med sin telefon och skickade sms. Sedan så vände jag och åkte in mot stan igen. Det gick ganska bra tyckte jag och jag trodde nu att jag hade klarat uppkörningen. MEN när jag skulle svänga in mot vägverket var det dubbelfiligt och jag åkte inte tillräckligt långt till vänster i det körfältet för att en bil som befann sig bakom kunde komma förbi. Han vred till på ratten och sa att jag måste köra längre till vänster så att bilen bakom inte hindrades. Det enda problemet var ju att det var en plogkant så att jag inte kunde köra många cm längre åt vänster.
Skit tänkte jag nu att nu vare kört och att jag hade kuggat mig när jag hade 100 m kvar.
när jag kom fram mot vägverket gjorde jag en fickparkering och då tog han fram sina papper. Jaadu Filip, idag får du iallafall inget körkort eller. Du visste inte hur du skulle ligga i körfältet och så hade du dålig uppmärksamhet i en rondell. Jaha tänkte jag, jag kollade ju i backspeglarna där och kollade döda vinkeln innan jag svängde ut ur rondellen.
Då säger fanskapet att jag kollat i speglarna i fel ordning. Jag kollade ytterbackspegeln först och sen den som är inne i bilen. man skulle göra tvärtom.
Frågan är ju om man kan kugga sig på något sånt här.
Jag ringde upp min körskolelärare för och att kolla hur det egentligen var. och om det var som jag berättade så förstod han inte alls hur jag kunde bli kuggad.
Är det nån mer som har råkat ut för något liknande?