Förstår inte varför det finns så sjukt många sura uppkörnings kvinnor/gubbar. Blir fan matt!
Missade själv min första uppkörning!, av 2 anledningar. Dagen började bra. övningskörde med min lärare och allt gick helt perfekt. Kör som du gjorde nu och ta det lugnt så ordnar det sig sa han. Och jag kände mig riktigt bekväm, självförtroende på topp. Hade övningskört i 2 år!, blev många långresor, var mer eller mindre som att jag redan hade kort.
Gjorde inte ett fel enligt mig själv, allt gick som på rälls. Vi har en 70 väg utanför stan. Enbart grus, kommunen/vägverket skiter fullständigt i den. Så det är en jävla massa stora hål, åker inte där med min egen bil. Det är 70 km/h där men jag höll ca 60 för det bara small i bilen hela tiden (min körskolelärares bil). hade helst kört saktare. -Det är 70 här säger han. -Ja jag vet, men du ser väll hur vägen ser ut, det bara smäller ju och i 60 är jag väll ingen trafikfara direkt?
Men jag ökade på till 70 eftersom han insistera på det, trodde fan bilen skulle gå av på mitten!
När vi kom fram sa han att jag var underkänd! Höll nog på att tappa hakan ,var 110% säker på att det gått bra.
Anledningen var att jag inte kört 70 på den där jävla skitvägen! Och så sa han att i rondellen (1 av 3 i stan jag bor, enda rondellen vi åkte i dessutom så vet vilken det var) hade jag genat när vi skulle rakt igenom. Hur fan det gick till vet jag inte för hade en bil på insidan under hela infarten mot rondellen och genom den, han skulle till vänster. hade även koll på läget där!
Min lärare blev helt matt, gick en vecka sen fick jag veta att denna kille var avstäng för granskning då han tydligen kuggat sjukt många för liknande saker.
Uppkörning nr 2 var jag supernervös och nerstämd efter första gången, fick vänta 1 månad på den. Fick med mig en kvinna som skulle köra upp hon med! Fast för att bli kontrollant. Så hon granska mig å så en gubbe i baksätet som granska henne! Kul!!!
Gjorde en pissdålig backning men resten gick okej. Dock betydligen sämre än min första körning. När allt är klart säger hon att dom ska gå ur bilen och prata och jag kan sitta kvar så kommer dom sen. Ser dom i backspegeln och den diskuteras hejvillt. Sitter i ca 5 min när hon kommer mot bilen. Ser inte alls så glad ut, gubben gick därifrån och såg arg ut. Det är kört tänkte jag! Men när hon sätter sig säger hon grattis till kortet, kör försiktigt nu.
När jag funderat tror jag han inte var nöjd med min körning men det var hon, om så var fallet så är jag glad att hon stod på sig för min skull.