3448
Sök

Skoda octavia scout 2019. Felkod P201500 återkommer ett år efter byte av insug.

1 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Hej

För ganska precis ett år sedan bytte jag insuget för att avhjälpa felkod P201500.

Jag monterade denna från skruvat.se: https://www.skruvat.se/reservdelar/moto … l-p1867664

Nu har samma felkod dykt upp igen, tillsammans med en något ryckig gång vid gaspådrag. Samma symtom som förra gången. Felkoden återkommer om jag tar bort den, motorlampan tänds efter två motorstarter.

Kan det finnas något annat fel som framkallar denna felkod, eller något underliggande fel som gör att det blir fel på spjället eller sensorn? Det känns orimligt att det ska behöva bytas inför besiktningen varje år sad både dyrt och jävligt krångligt att byta. Jag hittar mycket på nätet om att montera olika eftermarknandsprylar för att justera ändläget på armen som styr spjället med det finns inte plats att montera något sådant vare sig på originalinsuget eller det nya. Det är en vakumklocka som styr en hävarm som vrider spjället, och jag hittar inga justeringsmöjligheter.

Fabrikat
SKODA
Handelsbeteckning
OCTAVIA
rdonskategori
M1   
Fordonsår
2019 
Fordonet tillverkat
2019-01   
Identifieringsnummer
TMBLS9NE0K0126460 
Typgodkännandenummer
E8*2007/46*0318*05
Typgodkännandedatum
2018-12-12 
Typ
5E   
Variant
ACDKZAX1

5 757 Inlägg
för 55 minuter sedan
Inte omöjligt att det är dålig kvalitet på pirat-delen du monterat.

Bara att felsöka vilken komponent som gått sönder så det inte är något annat i virvelspjälls-systemet som gått sönder och sen byta det som behövs.

Sök