3241
Sök

Köpa nya sommardäck, vad ska man tänka på?

4 228 Inlägg
Igår 14:04
Man märker sällan skillnad på kinadäck och premiumdäck vid normal körning, det är när man börjar testa gränser det märks.

Och då är det enorm skillnad i min erfarenhet!

Hade landsail på min gamla 945 LTT med svetsdiff. 225or på 18"

Var det lite uppförsbacke och blött ute spann den på 3an, helt vansinnigt roligt men knappast trafiksäkert.

Hade linglong på fruns V70, dom var ju em en gammal amerikansk film, däcktjut såfort man släppte upp kopplingen i princip.
Helt sjukt att dom var lagliga...

5 143 Inlägg
Igår 14:57
På 2 av familjens bilat sitter det landsail qirin 990 tror jag dom heter. Har även dessa på "åka långt hjulen" till mercan. Går tyst, märker inte av att dom är halare i vått. 225/45R17 har jag där.
På mina "fetinghjul" på mecan kör jag sailun  atrezzo och även dessa funkar bra och bra våtgrepp och tysta. Här sitter det däremot 275/30R19 och 245/35R19.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

1 196 Inlägg
för 5 timmar sedan
zemet skrev:
Man märker sällan skillnad på kinadäck och premiumdäck vid normal körning, det är när man börjar testa gränser det märks.

Och då är det enorm skillnad i min erfarenhet!

Hade landsail på min gamla 945 LTT med svetsdiff. 225or på 18"

Var det lite uppförsbacke och blött ute spann den på 3an, helt vansinnigt roligt men knappast trafiksäkert.

Hade linglong på fruns V70, dom var ju em en gammal amerikansk film, däcktjut såfort man släppte upp kopplingen i princip.
Helt sjukt att dom var lagliga...

Min Mazda 6 hade linglong när jag köpte bilen. Trodde det var världens piggaste vrid för den skuttade alltid iväg vid rödljusen med däckskrik.
Nog för att den var pigg och stark på låga varv men det hände aldrig när jag bytte till Landsail Qirin 990 (:

Sen tror jag som du säger att premiumdäck är bra mycket bättre när det verkligen behövs!

Sök