Jag har en precis likadan! Med varvräknare och loop! Och en massa coola formel+muskelbilar. He he.
Däremot dom där kontrollerna gick sönder rätt fort vill jag minnas... =/ Eftersom jag skruvade sönder allt när jag var liten, även fullt fungerande prylar som jag sabbade efter en dag (fortfarande lite dåligt samvete över den där radiostylda bilen...) byggde jag dock nya egna
Mjä, allt startade betydligt tidigare. Innan man hade motorik nog att bygga en sådan där
Antar att du är ute efter manualen för att ha en komplett låda?
Jag körde också Scalextric!!!! jag har kvar banan, jag hade en org bana med org. bilarna, det var en grön och en röd ford F40 ( både bilarna och banan var gamla som gatan) Sen köpte jag till en massa andra bilar, f1-, btcc-, rally- och muskelbilar. Sen för några år sen så fyndade jag en halvpall med bandelar på loppmarknad och då blev det genast mycket roligare att köra igen. Jag byggde en bana som var ca. 35 meter lång. Fan vad kul det var....... Nu väcks det en massa gamla minnen till liv, jag ska ta och bygga upp den igen....
Lite nostalgi på den TYCO banan! jäklar, precis den hade jag när jag va liten Måste fan ha pajjat minst 100 bilar me den banan! Heheh, klart man INTE ska släppa av i kurvorna!
Lite nostalgi på den TYCO banan! jäklar, precis den hade jag när jag va liten Måste fan ha pajjat minst 100 bilar me den banan! Heheh, klart man INTE ska släppa av i kurvorna!
Haha... jo känner till det. Har fortfarande starkt minne av när jag kracha min F-1 bil. Vägen svängde men det gjorde inte Durka rätt in i en garderob och vingen gick sönder. Den vingen gjorde faktiskt nytta.
Nån som hittat någon gammal ritning?
För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen!
Haha... jo känner till det. Har fortfarande starkt minne av när jag kracha min F-1 bil. Vägen svängde men det gjorde inte Durka rätt in i en garderob och vingen gick sönder. Den vingen gjorde faktiskt nytta.
Nån som hittat någon gammal ritning?
haha, aaah de där formel 1 bilarna! Mina hade inga framvingar alls och absolut ingen bak-vinge! Kommer ihåg den vit/orangea formel-1 bilen.
Nån mer som har någon gammal bilbana som väcker gammla minnen?? Kanske var där allt starta:D
MVH/Durka
Exakt en sån där har jag kvar sedan barndomen vi köpte till stcc volvo 850 bilarna, med rickard rydell och dem , plus att vi har några loopar och velodromer också, det var tidern det
PS om du vill kan jag kolla i garaget om jag har kvar beskrivningen, tror jag ska ha kvar den... DS PS 2 , om ni skrapar med typ en enkrona på metallskenorna som är på tycobanan lite grann runt hela så får man bättre kontakt, detta har hjälpt till när man inte kört på ett år och ska börja köra igen, annars brukar det bara bli att de slutar få "connection" på någon del av banan...