2393
Sök

folk som inte kan köra

757 Inlägg
18 februari 2007
Trådstartare
Körde hem inatt vid halv 3 tiden på natten. nymonterat avgassystem och hela faderullan. iaf, får nån som vill rejsa. jag känner att jag inte direkt orkar men tänker: vafan det är ju bara nån gammal bil. jag sänker ner gaspedalen lite och kör ifrån han så det stänker om det. men han ger sig tydligen inte. jag har sedan länge slutat gasa men ligger lite i högre hastighet än normalt big_smile. då kommer man fram till vägen svänger ganska kraftigt och det går inte att köra så fort då det är väldigt halt. då kommer sopan på utsidan och ska blåsa om (där det redan är en annan trafikant som kör). då jag passerar bilen i utterfilen så svänger sopan som vill rejsa och får sladd och drar in i räcket med en jävla smäll.

det jag inte kan förstå är att vissa gasar även fast dom inte känner underlaget i kurvorna (speciellt där det finns andra bilar i närheten). det är ju kallt ute hmm .

eftersom det var så sent och att jag inte kan se typ blod och sånt kände jag att jag inte ville stanna och åkte vidare. dock ringde jag 112 och bad dom att snabbt åka dit.

min slutsats är att vissa sopor ska fan inte ha körkort.

att jag kör nästan konstant för fort har inte med saken att göra. då jag inte vill ta onödiga risker så chansar jag inte. speciellt när det finns andra bilar i närheten.

gjorde jag rätt?

9 108 Inlägg
18 februari 2007
Tycker gott du kunde stannat o sett hur det gått med honom, klarade han sig bra kunde du ju alltid skrattat lite åt honom hehe.

Busdriver
389 Inlägg
757 Inlägg
18 februari 2007
Trådstartare
anledningen att jag inte ville stanna är att jag kan inte se blod och sånt alls utan att typ må dåligt och kasta upp sad sen så skulle man säkert hamna i trubbel själv för att han kanske skyller massor på mig eller nåt.  och om polis och sånt skulle komma skulle det säkert bli en jävla massa liv. har fan inte lust med mer sånt.

498 Inlägg
18 februari 2007
Jadu...

Det var kanske bara en med nytaget körkort?? så han begrep inte bättre?? och överskatta sin förmåga!

Men ja du skulle stannat och kollat hur det gick med honom.
Men det var ju bra du ringde 112 iaf.

draminbil.nu
1 382 Inlägg
18 februari 2007
Håller helt med! Vissa ska inte ha körkort..
Borde vara nån form av moral test för att få det!
ex. fråga 1: Ifall du racar med en bil som kör av vägen, vad gör du?
A: Stannar och biter av taket med tänderna för att sy ihop de eventuellt skadade med tråden ifrån klädseln i din bil som en god medmänniska
B: Står på fullt, det blev ju fritt framför
C: Visar ryggrad som en daggmask och bränner vidare i hopp om att det gick bra
D: Stannar på avstånd och inväntar ambulans för att kuna förklara hur det hela gick till och därigenom hjälpa till så gott man klarar

Kanske vore något!? Som sagt, vissa skulle inte ha körkort!

edit: Ändrade alternativ A och la till D!
Senast redigerat av ludde__mannen (18 februari 2007)

Sleeper
3 084 Inlägg
18 februari 2007
låter som du inte ska ha nått körkort heller...

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Wankel
1 080 Inlägg
18 februari 2007
Sushikocken skrev:

hur många har inte rejsat här? så länge man håller sig på fria vägar så man inte skadar nån annan så är det väl helt upp till var och en..men att hålla på som han gjorde (han som smällde) gillar jag inte, om jag uppfattade situationen rätt

MDS Västerås

757 Inlägg
18 februari 2007
Trådstartare
Sushikocken skrev:

vadåda? för att jag släpper av när man kommer ikapp andra bilen och inte vill riskera andras liv i onödan?

eller kan det vara för att jag inte ens klarar av att se skador och sånt utan att spy?

desutan hmm om jag skulle åkt runt halva stan för att tagit mig dit. hej min bil har tonade rutor hela vägen runt. trimmad. jadu skulle nog bli ett jävla liv. desutom mina tidigare erfarenheter med polisen har varit allt annat än bra.

Wankel
1 080 Inlägg
18 februari 2007
jag förstår att du inte ville stanna, men jag skulle åtminstone gått ut och kollat så han lever, ringt 112 och sen dragit om jag var i samma sits

MDS Västerås

Sleeper
3 084 Inlägg
18 februari 2007
nu var det ju inte direkt själva racet jag syftade på... racade själv med en s60 t-5 senast i förrgår.. men var inte det första man fick lära sig på körskolan att man som medtrafikanter ska hjälpa varandra.?

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.

757 Inlägg
18 februari 2007
Trådstartare
Sushikocken skrev:
nu var det ju inte direkt själva racet jag syftade på... racade själv med en s60 t-5 senast i förrgår.. men var inte det första man fick lära sig på körskolan att man som medtrafikanter ska hjälpa varandra.?

jo men om jag inte kunde på grund av min hälsa? samt att det skulle betyda att jag måste köra mot trafiken på motorväg. då det var på en "påfart". så jag kände att jag ringer 112 så fort jag fattade vad som hade hänt

draminbil.nu
1 382 Inlägg
18 februari 2007
Att din bil är trimmad och du får 10 000kr i böter är väl bara piss i sammanhanget om du kan rädda någons liv genom att stanna och hjälpa till!? Även om personen blir nerspydd så tror jag han är hyffsat tacksam att du hjälpte igång hans andning igen?

blir nästan mörkrädd..

robzter skrev:
Sushikocken skrev:

vadåda? för att jag släpper av när man kommer ikapp andra bilen och inte vill riskera andras liv i onödan?

eller kan det vara för att jag inte ens klarar av att se skador och sånt utan att spy?

desutan hmm om jag skulle åkt runt halva stan för att tagit mig dit. hej min bil har tonade rutor hela vägen runt. trimmad. jadu skulle nog bli ett jävla liv. desutom mina tidigare erfarenheter med polisen har varit allt annat än bra.

Sleeper
3 084 Inlägg
18 februari 2007
...nu vet jag ju inte hur mycket trafik som kör där du körde kl 3 på natten och angående din hälsa så du hade hellre låtit honom förblöda än att spytt... ok hoppas du kan hålla det på ditt samvete, jag hade då inte klarat det.

Wankel
1 080 Inlägg
18 februari 2007
sen är ju frågan om man ens kan sånt...jag kommer inte ihåg hur man ska göra sen jag fick lära mig det i högstadiet, men kommer ihåg att om man gör fel så kan man ju knäcka bröstkorgen på personen också...

MDS Västerås

757 Inlägg
18 februari 2007
Trådstartare
Sushikocken skrev:
...nu vet jag ju inte hur mycket trafik som kör där du körde kl 3 på natten och angående din hälsa så du hade hellre låtit honom förblöda än att spytt... ok hoppas du kan hålla det på ditt samvete, jag hade då inte klarat det.

det var en del trafik. dock så blev det en rätt stor lucka där jag drog ifrån honom lite lätt. sen släppte av för att visa att det inte är nån idé.

borde kommit fler dit innom loppet av nån minut på sin höjd. tog ju typ 30 sekunder innan jag kom i kontakt med 112.

men aja nu måste jag sova. jobb imorrn. natti everybody.

Drive with your brain, not with your balls.

Sleeper
3 084 Inlägg
18 februari 2007
StiFf skrev:
sen är ju frågan om man ens kan sånt...jag kommer inte ihåg hur man ska göra sen jag fick lära mig det i högstadiet, men kommer ihåg att om man gör fel så kan man ju knäcka bröstkorgen på personen också...

man klarar sig väl utan andning i max 10 min innan man  är död ? efter 3 börjar hjärnan ta skada vet inte hur snabb ambulans dem har i täby men inte får de många min på sig.

ps Gnatt ^^
Senast redigerat av Sushikocken (18 februari 2007)

757 Inlägg
18 februari 2007
Trådstartare
det hände inte i täby. utan vid västberga. där man kan komma från älvsjö och från södertäljevägen. på påfarten fårn södertäljevägen till essingeleden

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
18 februari 2007
Hoppas inte jag kör av vägen en mörkt natt och du är den enda som finns på vägen.... Då ligger man väl och förblöder...... =/

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

billinge
95 Inlägg
19 februari 2007
hej du gjorde en riktigt dum grej hade det varit alvarligt för den andre som kroka och där var bevis på att du hade kört där ifrån. det är smitnig ifrån olycka (fängelse straff kan före komma)

dålig stil iallafal

mvh kimpan

bensin i blodet och motorolja i öronen

Sök