Priset är fel men maskinen är bra, jag skulle gärna vilja ha en. För kanske 10 000 hade jag nog tagit en.
Är uppvuxen med en Kirby i huset, mamma köpte en av de första i Sverige för drygt 20 år sedan. Den väsnades som fan, man fick ha hörselskydd på sig (de hängde alltid på dammsugaren när den inte användes, såg rätt kul ut) men den var mycket bra.
Hon köpte den för att vi hade allergibarn hemma och den var topptestad på att inte släppa ut partiklar, då fanns inte partikelfilter på några vanliga dammsugare.
Tillbehören använde vi ofta, skumtvättade bilar och masserade och grejade. Mamma slet ut ett par madrasser med någon rejäl bultborstande historia som gjorde sängarna ordentligt kvalsterskrämmande.
Skulle gärna ha en just för bilrekond, men som sagt, inte för 28 000 spänn. Men försäljaren som var här var trevlig och mattan han fixade var skitsnygg i ett år efteråt, nu börjar den bli lite dassig igen. Dessutom fanns ett par tillbehör jag gärna hade haft - den där slangen med en pip i änden, smalnade av som en liten tratt med en smal slang på, minns inte vad den var till, men jag vill ha den för att få upp döda flugor ur lampan i vardagsrummet!
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
Och så fanns det en roterande borste som jag gärna skulle gå lös på hunden med, han fäller nu och man kan borsta i timmar utan att det tar slut...
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
Men inte för de pengarna. Ljudnivån och kostnaden är nog de enda argumenten jag har mot maskinen. Kvaliteten är bra, morsans funkar än och den har gått mer än en timme om dagen i alla år.
// Ellen
![smile](img/smilies/smile.png)