2879
Sök

"TV4 ringer ej" i annonser?

Administratör
11 858 Inlägg
26 juli 2005
Trådstartare
#1
Vad är det frågan om? Är det bara jag som inte förstår (det roliga)?

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
26 juli 2005
#3
Håller med.. Har ej fattat vad som menas med detta.. Kan någon förklara?
Senast redigerat av SpeedXracing_9000T (26 juli 2005)

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
26 juli 2005
#4
Det är ju så att folk från tv4 ringer upp annonsörer och erbjuder dom annonsplats på text tv för en liten peng.

Är lite irriterande faktiskt och då har jag bara råkat ut för det en gång när jag skulle sälja en bil åt en annan, tog en liten stund innan jag fatta att det inte var en potentiell köpare.

- Time Attack -

209 Inlägg
26 juli 2005
#5
Mmm, undra hur många som gick på det?
Har själv blivit uppringd av dom flera ggr, och det låter på dom som att det är garanterat att man får bilen såld bara den hamnar på text-tv.

"Alla kollar ju text-tv varje dag!" - pfft..


222 Inlägg
26 juli 2005
#6
Håller med....verkar helt flängt att bli uppringd av en nasare när man verkligen tror att det skulle kunna vara en köpare.
Så för egen del blir det inga fler annonser på blocket.se eller nåt annan fånig sida.

Hellre chips än sex på festival!!!!

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
26 juli 2005
#7
Dom lägger in annonsen på koll.se och på tv4 text

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

Administratör
2 978 Inlägg
26 juli 2005
#8
Nån som vet om dom INTE ringer när man har den texten på sin annons?

En kopp av den svarta såsen...

Brum säger bilen.
394 Inlägg
26 juli 2005
#9
Daniel T skrev:
Nån som vet om dom INTE ringer när man har den texten på sin annons?
Tror dom själv gått ut och sagt det efter att blocket.se blev lite små sura på dom..

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)

draminbil.nu
1 382 Inlägg
31 juli 2005
#10
Daniel T skrev:
Nån som vet om dom INTE ringer när man har den texten på sin annons?
vet inte om dom följer det men gör dom inte det så kan man ju polisanmäla dom så det vore lite konstigt om dom inte gör det..


Angelicque skrev:
Håller med....verkar helt flängt att bli uppringd av en nasare när man verkligen tror att det skulle kunna vara en köpare.
Så för egen del blir det inga fler annonser på blocket.se eller nåt annan fånig sida.
låter ju lite konstigt att rata blocket för att tv4ringer upp dig om du har en annons där! det är ju inte blocket som ber tv4 ringa dig utan dom ringer ändå!


1 327 Inlägg
31 juli 2005
#11
Ordentligt betalt ska de ha med tydligen, sen är det ju värdelöst att se på text-tv. Tar ju hur länge som helst innan man ser annonserna.


Hård skalle
229 Inlägg
31 juli 2005
#12
Det var någon på "GASA" som hade en bra lösning till det...

"All telefonförsäljning debiteras 10000SEK 10 dagar netto."

Enkelt och bra.

All on... ...full out!

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
11 augusti 2005
#13
Någon som varit med om det lite för mycket! smile http://bestofblocket.jmazder.com/blocket_196.jpg

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

Mums
43 Inlägg
12 augusti 2005
#14
SpeedXracing_9000T skrev:
Håller med.. Har ej fattat vad som menas med detta.. Kan någon förklara?
Ny trend helt enkelt!

Garaget.org | User
BMW M Performance

4 767 Inlägg
12 augusti 2005
#15
Jag blev uppringd 2 gånger på en 900 -96 jag sålde och en gång på en 740 -85.. och båda gångerna hette det hej jag undrar om du har bilen kvar.. och när jag sa ja så hette det jag ringer från tv4 osv osv...
Då påpekade jag att jag hade med i min annons att jag ej önskade samtal från telefonförsäljare, då blev dom sura i andra änden och påpekade att det var minsann nåt blocket hade skrivit dit mot min vilja, jo tjena..
Nästa gång nån sån ringer mej ska jag gå in STENHÅRT för att sälja bilen till telefonsäljaren big_smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Rallyförare
1 075 Inlägg
14 augusti 2005
#16
Hmmm köp inget av den tomten...
citat ifrån sr1.se:

"Fredag den 24:e september 2004 Grundlurade rallybils köpare åkte till Säter i Dalarna
för att hämta en golf MK1 rallybil som utannonserats av en mr Boschen, i annonsen
stod det att det var: med massor med däck till, både vinter och sommardäck,
flera uppsättningar, mockaratt, fetingstolar, fetingbälten, ljusbox och massor med delar.
Pga detta insåg vi att bilen skulle gå åt väldigt fort och bestämde oss att vi skulle lägga
en handpenning. Vi kom överens med säljaren att han skulle behålla bältena och stolarna och
vi skulle få bilen för 10.000:-... När vi kom dit hade denna "BOSCHEN" plockat ut allt,
inklusive mockaratt och ljusboxen. Snubben ville inte ens ge med däcken som han utlovat
utan gav bara med SKITDÄCK. Man va så förbannad, snubben påstod att han sålt allt,
men senare visade det sig att han satt ut annonser på dessa saker efter att vi varit där...
Vilken skojare! En annan sak som måste förkommit i glömska för denna annonsör va det
faktum att bilen var RULLAD! Dörrar, skärmar fram, baklucka mm har vi bytt ut innan vi
lackerade bilen. Ljusbox har Mulle gjutit en åt oss Vill bara göra klart här och nu att
denna "BOSCHEN" INTE på något sätt har med Mats Asplund att göra.
"BOSCHEN" är en bilförsäljare som härjar i dalarna och har troligtvis själv lurat sig
till bilen av Mats. Ringde på en Buick och en dalmas svarade. Gissa vad första frågan
till han blev??? Är du den där Boschen...
VILL VARNA ALLA SOM LÄSER DETTA FÖR AFFÄRER MED BOSCHEN!!!!"

spunk_totte skrev:
Någon som varit med om det lite för mycket! smile http://bestofblocket.jmazder.com/blocket_196.jpg


Gréve
497 Inlägg
2 november 2009
#17
jag har aldrig blivit uppringd av dom, ändå så har jag haft bra många bilar ute, men dom kanske bara ringer till dom som säljer dyra bilar eller nå tongue


Försöker iaf
12 817 Inlägg
2 november 2009
#18
The_Rebel skrev:
jag har aldrig blivit uppringd av dom, ändå så har jag haft bra många bilar ute, men dom kanske bara ringer till dom som säljer dyra bilar eller nå tongue
du hittade inte en äldre tråd att skriva i? Text-tv annonser är nog väldigt "stenålders" nu.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

9 108 Inlägg
2 november 2009
#19
Ultragammal tråd.


Gréve
497 Inlägg
2 november 2009
#20
te_wik skrev:
The_Rebel skrev:
jag har aldrig blivit uppringd av dom, ändå så har jag haft bra många bilar ute, men dom kanske bara ringer till dom som säljer dyra bilar eller nå tongue
du hittade inte en äldre tråd att skriva i? Text-tv annonser är nog väldigt "stenålders" nu.



Mvh Tommy
oj.. satt å sökte på lite saker som kom upp i huvudet..  trodde att sådär gamla trådar automatiskt försvann



Sök