3917
Sök

Skåne i Snökaos... Vem är ute och leker?

Servicerådgivare
715 Inlägg
22 februari 2007
Trådstartare
Tänkte bara hör hur många som vatt ute o "lekt" på nån parkering el väg här nere i skåne .. min mossa vågar inte köra till jobb(lol)  Så jag låna hennes Toyota Rav4 och stack ute o lekt lite rätt roligt med 4hjulsdrift

Va ute med saaben igårkväll men då var de rena isgatan.. jävligt svårt att få till nåt bra men men..

ha de gytt // chrille_

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_

242 Inlägg
22 februari 2007
Jag ska ut och leka med bilen i snön idag smile
Går ju ganska bra även om om man har framhjulsdrift, bara man använder handbromsen så smile

Servicerådgivare
715 Inlägg
22 februari 2007
Trådstartare
MrSpeed skrev:
Jag ska ut och leka med bilen i snön idag smile
Går ju ganska bra även om om man har framhjulsdrift, bara man använder handbromsen så smile

Jo de  klart men igår när jag va ute så kvitta de ju nästan hur lite man gasa spann i alla växlar ändån.. men visst man kom fram ju smile  blev lite handbromssladdar smile

roligt e de smile

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
22 februari 2007
Snökaos?? Hehe låter som 10cm snö alltså.... Brukar ju inte behövas så mkt där nere för att de ska vara kaos...

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

62 Inlägg
22 februari 2007
golfarn_nr1 skrev:
Snökaos?? Hehe låter som 10cm snö alltså.... Brukar ju inte behövas så mkt där nere för att de ska vara kaos...

nej det är inte mängden snö...det är vinden som drar upp meterhöga drivor på vägen som är problemet...
Berra

Servicerådgivare
715 Inlägg
22 februari 2007
Trådstartare
Berra85 skrev:
golfarn_nr1 skrev:

nej det är inte mängden snö...det är vinden som drar upp meterhöga drivor på vägen som är problemet...
Berra

haha ja vet ente hur mycke det har koimmit men kan gissa på ca 2 dm här .. men på vägarna ligger de drivor som e 1 meter höga hela min bil va insöad imorse sad
// chrille_

Yrkesförare
1 073 Inlägg
22 februari 2007
golfarn_nr1 skrev:

Ingen skillnad mot här uppe. Folk har kan inte hålla sig på vägen trots att att vi har torrare luft och inte ligga mycket vindar här... Alla j-vla vägar stängs ju av här för att folk inte kan lära sig ta det lugnt...

Servicerådgivare
715 Inlägg
22 februari 2007
Trådstartare
Tega skrev:
golfarn_nr1 skrev:

Ingen skillnad mot här uppe. Folk har kan inte hålla sig på vägen trots att att vi har torrare luft och inte ligga mycket vindar här... Alla j-vla vägar stängs ju av här för att folk inte kan lära sig ta det lugnt...

Känns som så fort de kommer snö här nere blir de riktigt kaos första dan, andra dan lite lungnare men folket tycks aldrig lära sig att de blir fatiskt halt när de kommer snö..
Fast man har TCS och ABS  o alla dessa hjälpmedel så kan man inte köra som vanligt.. men de e väl bara hålla sig inne så man slipper vara där ute när alla köra som svin.
Eller hålla sig på en ensam parkering o leka smile

Nu vill jag ju inte säga att alla kör så här .. så ingen känner sig påhoppad. smile

ha de fint o kör lungt på vägarna´

// chrille_

Smålänning
7 887 Inlägg
22 februari 2007
Tega skrev:
golfarn_nr1 skrev:

Kallas i dagligt tal för stressamhället. För, tror det var två - tre veckor sen, när vi hade närmare halvmetern snö här, låg man i ca 70 - 80 på motorvägen. Tror ni inte att folk ska om trots att man inte ser någonting på grund av snörök.

En annan sak jag tänkt på är att det oftast är folk med nya dyra bilar som kör som om det vore sommarväglag även om det är isgata...

Kan det månne han något att göra med övertro på ESP kanske? Inte ens antisladdsystem rår på naturlagarna.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Servicerådgivare
715 Inlägg
22 februari 2007
Trådstartare
twin_cam skrev:
Tega skrev:
golfarn_nr1 skrev:

Kallas i dagligt tal för stressamhället. För, tror det var två - tre veckor sen, när vi hade närmare halvmetern snö här, låg man i ca 70 - 80 på motorvägen. Tror ni inte att folk ska om trots att man inte ser någonting på grund av snörök.

En annan sak jag tänkt på är att det oftast är folk med nya dyra bilar som kör som om det vore sommarväglag även om det är isgata...

Kan det månne han något att göra med övertro på ESP kanske? Inte ens antisladdsystem rår på naturlagarna.

Känns som vi har samma syns på detta!

// chrille_

Servicerådgivare
715 Inlägg
22 februari 2007
Trådstartare
ja då har de börjat snöa här igen .. ska detta aldrig ta slut vill ha vår nu .

/ chrille_

44 Inlägg
22 februari 2007
ja e ute å leker hela tiden.. i går var ja med om en idiot i en bmw av nyare modell som körde som en jävle på motorvägen.. hoppades på att se han ute i en snö val men där stod en lastbil i stället..tongue

har du inte power nog så kan du gå hem..

Servicerådgivare
715 Inlägg
22 februari 2007
Trådstartare
peppe_jeppe skrev:
ja e ute å leker hela tiden.. i går var ja med om en idiot i en bmw av nyare modell som körde som en jävle på motorvägen.. hoppades på att se han ute i en snö val men där stod en lastbil i stället..tongue

hehe jo man skulle vilja se de... många som kör lite över sin förmåga ..
vatt ute lite grann idag ska ut ikväll me polaren som jobbar just nu =/

601 Inlägg
22 februari 2007
Ja ska ut å Busa idag:D

Drop Shop
926 Inlägg
22 februari 2007
har stått i alla tidningar att de ska bli snökaos här också. men det har inte kommit mycket mer än 3mm sad
Jag vill också leka!

Servicerådgivare
715 Inlägg
22 februari 2007
Trådstartare
mellowd skrev:
har stått i alla tidningar att de ska bli snökaos här också. men det har inte kommit mycket mer än 3mm sad
Jag vill också leka!

okey var bor du då?

// chrille

Large Cap
1 816 Inlägg
22 februari 2007
Ungefär hur mycket snö har det kommigt nere i Skåne trakten igentligen? tongue
Här uppe i Gävle har det kommigt jätte mycket snö på bara 2-3 dagar. Är väl 3-5dm på vissa ställen. smile

1 878 Inlägg
22 februari 2007
här i dalsland har de falligt dryga 10cm.. blir ut och sladda som fan efter jobbet smile dock blir det ingen bakhjuldriven bil sad men de går allt med fram oxå! helt klart =]

Servicerådgivare
715 Inlägg
22 februari 2007
Trådstartare
Westie_ skrev:
Ungefär hur mycket snö har det kommigt nere i Skåne trakten igentligen? tongue
Här uppe i Gävle har det kommigt jätte mycket snö på bara 2-3 dagar. Är väl 3-5dm på vissa ställen. smile

de börja snöa här igår eftermiddas o de har väl kommit ca 2dm här hos mig skulle jag gissa på ..

sen ligger de ju drivor över allt upp till 1-1.5 m höga

// Chrille_

SSS -12
3 217 Inlägg
22 februari 2007
Buskörde på hög nivå sådär 40 minuter innan jag skulle på nattskiftet igår...

Synd att folk kör lite kors och tvärs på parkeringen (Jägersro)

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Sök