2447
Sök

Parkeringslek - Vårdslöshet i trafik?

SSS -12
3 217 Inlägg
23 februari 2007
Trådstartare
Igår innan jobb så var jag och en polare (Flugan) ute på en gigantisk parkering i Malmö och utnyttjade naturens krafter med bilarna, då jag ser en polisbil komma körandes på vägen utanför...

Jag tänker inte mer på detta utan fortsätter sladda runt i vanlig ordning, ensamma som vi var där så la jag inte en tanke på att detta skulle vara olagligt med någon reda så jag hade inga som helst planer att sluta med det!

Men när jag sen får kvällens bästa ställ så ser jag polisbilen rulla in på parkeringen och kunde ganska snabbt konstatera att det var mig de ville prata med, så jag rullar ner till macken 100 meter från stolpen jag driftade runt och stängde av bilen, dels för att prata med polaren och dels för att invänta polisen!

De hoppar ut ur bilen lite halvpurkna och börjar fråga om det är något fel på min bil då jag sladdar runt så in i helvete, jag hävdar dock endast att jag tränar mina färdigheter i att häva sladd, men detta ville de inte köpa utan tyckte att det finns banor för sådant (som iofs inte har öppet 21.40 innan jobb och inte heller är billiga), detta försökte jag intala.

De kör någon slags version om att: -Men tänk om det skulle komma en mörkklädd cyklist utan lyse på cykeln och du inte hade sett honom.

Sånna påstående är inte ens värda att kommentera!

Långt om länge i konsekvensläran så berättar han konsekvenserna i att utöva vårdslöshet i trafik och frågar mig vad det skulle göra med mitt körkort under prövotiden, och jag berättar bara att han iallafall inte skulle gett tillbaka det till mig. Han står och berättar om hur dyrt det är att ta körkort och alla faser man måste gå genom och jag står bara och fryser och tittar snällt när han förklarar sådant som man så många gånger förr har fått höra.

När han sen ansåg sig vara färdig så frågade han igen, vad händer med ditt körkort om du beter dig vårdslöst i trafiken... Jag svarar lätt, då tar du det med dig!

Han står tyst och jag tittar på honom ett tag och säger: Jaha, hur gör vi nu då?
Då klämmer han ur den ganska komiska ordsamlingen: Nej, fan va kallt det är... Vi säger så, ha en bra kväll... Kör försiktigt!

Vid det tillfället så skrattade jag mig lycklig över mina argument, som dock var fler och ett par bättre än dessa som jag dragit upp här... Utöver att han var lite lätt purken så var han väl ganska trevligt må jag säga!

Så tänk på det allihop, en tom parkeringsplats är uppenbarligen också "i trafik"...

Obs. Detta är ingen tråd där jag försöker visa upp min manlighet över hur macho jag är för att jag klarade att snacka kvar mitt körkort, utan bara hur det kan gå om det vill sig riktigt illa. obs

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

TSQ
23 februari 2007
Ja.. tänk ifall det landar en utomjordning som kommit hit för att ge oss lösningen på alla våra problem och sjukdomar och du kör över han och dödar honom när du sladdar loss

du får för fan skärpa dig din skåning!!!
Senast redigerat av Volvonator (23 februari 2007)

353 Inlägg
23 februari 2007
hehe, fan vad värdelöst.... det borde la räknas som inhägnad?

Enjoy....

Knegare
718 Inlägg
23 februari 2007
Inhägnat är det väl bara om det finns en port med bom och någon form av avskiljning runtom.. tongue

William 2009-02-20

Yrkesförare
1 073 Inlägg
23 februari 2007
Vi brukade alltid sladda runt på travbanans stora parkering mittemot Jägerso center. Oftast då tidiga morgnar eller sena kvällar, då vanligt folk inte fanns i närheten.

En del andra fanns där oxå, men säg ca 10-15 bilar kanske totalt som körde. Polisen körde förbi ibland men gjorde inget. Jag kom då och tänka på att detta kanske inte var så uppskattat, men tror många poliser har överséende ändå. Trots allt bättre man leker och lär sig bilen utanför tättbebyggt område.

Smålänning
7 883 Inlägg
23 februari 2007
i kalmar så är parkeringen till f.d volvo lekplatsen där folk sladdar omkring, och polisen brukar inte göra annat än bara åka förbi där heller.

Måste vara rätt säkert där egentligen... om man tänker efter...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

SSS -12
3 217 Inlägg
23 februari 2007
Trådstartare
Tega skrev:
Vi brukade alltid sladda runt på travbanans stora parkering mittemot Jägerso center. Oftast då tidiga morgnar eller sena kvällar, då vanligt folk inte fanns i närheten.

En del andra fanns där oxå, men säg ca 10-15 bilar kanske totalt som körde. Polisen körde förbi ibland men gjorde inget. Jag kom då och tänka på att detta kanske inte var så uppskattat, men tror många poliser har överséende ändå. Trots allt bättre man leker och lär sig bilen utanför tättbebyggt område.

Det har hänt mig en massa gånger att de stannat till utanför och tittat, sen kört igen utan att vidta några åtgärder.

Det är samma parkering vi talar om här, och den är faktiskt perfekt att sladda omkring på!

Volvonator skrev:
Ja.. tänk ifall det landar en utomjordning som kommit hit för att ge oss lösningen på alla våra problem och sjukdomar och du kör över han och dödar honom när du sladdar loss

du får för fan skärpa dig din skåning!!!

Alltså, risken finns ju! Jag ska tänka på det du säger... tongue

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

VeeDub
319 Inlägg
23 februari 2007
VAddå? Flugan kan väl ändå inte sladda? big_smile

SSS -12
3 217 Inlägg
23 februari 2007
Trådstartare
Genuine skrev:

Inte lika bra som mig, nej!

Sideways.nu
873 Inlägg
23 februari 2007
Genuine skrev:

sladdar bättre än dig wink (det gör alla) big_smile

www.sideways.nu - Nytt svensk driftingforum
Besök oss gärna, det kostar inget.

1 417 Inlägg
23 februari 2007
Nästa gång har du säkert inte samma tur, tänk på det wink

643 Inlägg
23 februari 2007
var inte så uppkäftig mot polisen. dom kan göra mer än du tror. det du sa om det var fel polis hade dom kunnat gjort betyldligt mer än att bara ta ditt kort. så var mer seriös när du träffar dom nästa gång.

uppenbarligen hade du tur den här gången.
Senast redigerat av Svenss0n (23 februari 2007)

236 Inlägg
23 februari 2007
Svenss0n skrev:
var inte så uppkäftig mot polisen. dom kan göra mer än du tror. det du sa om det var fel polis hade dom kunnat gjort betyldligt mer än att bara ta ditt kort. så var mer seriös när du träffar dom nästa gång.

Kan inte förstå riktigt vad du tycker är "uppkäftigt" i händelsen?

Meister
6 763 Inlägg
23 februari 2007
Det är klart att det är "i trafik". Men sedan kan man ju diskutera om det är helt olämpligt att göra så. Men som du märte så tog de inte så hårt på det.

12 086 Inlägg
23 februari 2007
Vi har ett stort område i stan (industriområde, bilprobning mm) där vi galningar sladdar hejdlöst om vintrarna.. och där visar sig inte polisen. De känner väl att de är bättre att låta hålla oss där än o driva runt på stan och gasa.

Ganska vettigt tycker jag!

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
24 februari 2007
beda skrev:
Svenss0n skrev:

Kan inte förstå riktigt vad du tycker är "uppkäftigt" i händelsen?

håller med tycker det verkade som ett ganska avslappnat samtal

VeeDub
319 Inlägg
25 februari 2007
JapMax skrev:
Vi har ett stort område i stan (industriområde, bilprobning mm) där vi galningar sladdar hejdlöst om vintrarna.. och där visar sig inte polisen. De känner väl att de är bättre att låta hålla oss där än o driva runt på stan och gasa.

Precis så tycker jag också. Så länge man inte stör den allmänna ordningen eller vandaliserar så borde det vara "ok".

Tycker i övrigt att balansen här nere funkar rätt bra, t.ex. på streetrace o div. Sen finns det ju alltid rövhål, på båda sidor smile.

//G

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
25 februari 2007
JapMax skrev:

typ så är det i sundsvall oxå...

"raggar platsen" är ju på MAX här i stan och 200meter bortanför så finns de nåra parkeringar som ALLA brukar sladda runt på... alltid nån som sladdar där oavsett vad klockan är typ hehe.. men där brukar alldrig polisen vara nästan.. dom brukar kunna åka förbi på MAX för att se så att de är lung å inge bråk osv men nästan alldrig att jag har sett dom där alla sladdar runt även fast de bara är 200 meter ungefär bortanför max.. men dom tänker väll som så att de är bättre att vi leker av oss där än att vi ska köra som dårar inne i stan osv.. tycker det är ganska bra faktiskt.. men i övrigt verkar inte polisen bry sig allt för mkt om bilar osv på helgerna dom verkar bara kolla fylla, bråk och annat eftersom jag har nästan inte sett dom stoppa nån bil nån gång typ.. går ju obes och oskattade bilar osv i stan ibland och snuten ligger eftersom dom utan att göra nått osv men visst stoppar dom en ifall man är riktigt vårdlös i trafiken men de brukar vara rätt lungt endå smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Hamster
817 Inlägg
25 februari 2007
Vi körde konbana förra året på samma parkering (jägersro travbana). Polisen åkte förbi då med utan att säga nånting. Dock hade vi snitslat ut en lite konbana med marshaller i ena delen av parkeringen.
Senast redigerat av Keller (25 februari 2007)

kompis
14 Inlägg
25 februari 2007
är inte "den mörkklädde cyklisten utan lyse" skylldig enligt lag att ha lyse på cykeln när det är mörkt ute? :S

Sök