23 februari 2007
Trådstartare
Igår innan jobb så var jag och en polare (Flugan) ute på en gigantisk parkering i Malmö och utnyttjade naturens krafter med bilarna, då jag ser en polisbil komma körandes på vägen utanför...
Jag tänker inte mer på detta utan fortsätter sladda runt i vanlig ordning, ensamma som vi var där så la jag inte en tanke på att detta skulle vara olagligt med någon reda så jag hade inga som helst planer att sluta med det!
Men när jag sen får kvällens bästa ställ så ser jag polisbilen rulla in på parkeringen och kunde ganska snabbt konstatera att det var mig de ville prata med, så jag rullar ner till macken 100 meter från stolpen jag driftade runt och stängde av bilen, dels för att prata med polaren och dels för att invänta polisen!
De hoppar ut ur bilen lite halvpurkna och börjar fråga om det är något fel på min bil då jag sladdar runt så in i helvete, jag hävdar dock endast att jag tränar mina färdigheter i att häva sladd, men detta ville de inte köpa utan tyckte att det finns banor för sådant (som iofs inte har öppet 21.40 innan jobb och inte heller är billiga), detta försökte jag intala.
De kör någon slags version om att: -Men tänk om det skulle komma en mörkklädd cyklist utan lyse på cykeln och du inte hade sett honom.
Sånna påstående är inte ens värda att kommentera!
Långt om länge i konsekvensläran så berättar han konsekvenserna i att utöva vårdslöshet i trafik och frågar mig vad det skulle göra med mitt körkort under prövotiden, och jag berättar bara att han iallafall inte skulle gett tillbaka det till mig. Han står och berättar om hur dyrt det är att ta körkort och alla faser man måste gå genom och jag står bara och fryser och tittar snällt när han förklarar sådant som man så många gånger förr har fått höra.
När han sen ansåg sig vara färdig så frågade han igen, vad händer med ditt körkort om du beter dig vårdslöst i trafiken... Jag svarar lätt, då tar du det med dig!
Han står tyst och jag tittar på honom ett tag och säger: Jaha, hur gör vi nu då?
Då klämmer han ur den ganska komiska ordsamlingen: Nej, fan va kallt det är... Vi säger så, ha en bra kväll... Kör försiktigt!
Vid det tillfället så skrattade jag mig lycklig över mina argument, som dock var fler och ett par bättre än dessa som jag dragit upp här... Utöver att han var lite lätt purken så var han väl ganska trevligt må jag säga!
Så tänk på det allihop, en tom parkeringsplats är uppenbarligen också "i trafik"...
Obs. Detta är ingen tråd där jag försöker visa upp min manlighet över hur macho jag är för att jag klarade att snacka kvar mitt körkort, utan bara hur det kan gå om det vill sig riktigt illa. obs
Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu