Kan ju om inte annat berätta om mitt senaste samtal med farbror (eller fröken) blå.
Skulle åka o handla, och eftersom det är max 10 minuter till hemköp så sket jag i att skrapa bakrutan, just innan jag och min kamrat ska ta o hoppa in i bilen glider det in en polisbil på parkeringen breved min men fortsätter rakt in bland husen så jag tänkte inte mer på det.
Åker iväg utan att alls reflektera över hur fort jag kör eftersom det är en väldigt bred o fin väg totalt utan trafik kl 14.00 på en torsdag.
Eftersom parkeringen till hemköp är i stort sätt helt tom så tar infarten på ställ, parkerar och jag o min kamrat sitter o snackar medans vi plockar ihop våra saker (cigg, front till stereon samt telefon) när han plötsligt säger: "Det står en snut utanför ditt fönster" Jag kollar och mycket riktigt står det en halvbitter ung kvinnlig polis med hennes kollega i skyddsposition snett bakom henne.
Shit tänker jag och får den där fina klumpen av ångest man får när man vet att man antagligen
gjort något dumt.
Öppnar dörren och frågar vad dom har på hjärtat och får det klassiska svaret: "Det gick lite för fort det där va?" Jag spelar naturligtvis oförstående och efter lite prat så säger hon att dom hade fått köra över 90 på 50 väg för att komma ifatt mig samt att dom hade följtefter mig genom halva staden med blåljus på (Vilket jag faktiskt inte hade märkt).
Dock tilläger hon snart att dom inte hade en mätning på mig så att dom faktiskt inte kunde göra något och då vart stämmningen mycket mycket trevligare.
Sen började vi prata lite om vilka däck jag hade och jag svarade att eftersom min bil är ifrån 69 så får jag faktiskt köra på slicks om jag känner för det. (Har naturligtvis godkända vinterdäck på).
Sen frågar dom varför jag sladdade in och jag nödljuger om att jag fick i fel växel o råkade gasa.
Det sista den manliga polisen säger är (på stort dalmål) "Hörru, sluta sladda så jävla mycket" Sen asgarvar han o sätter sig i bilen o åker.
Sen stog jag o min polare i chocktillstånd i 5 minuter o rökte o fnissade över min smala lycka.
Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.