2457
Sök

Parkeringslek - Vårdslöshet i trafik?

5 198 Inlägg
25 februari 2007
fjant skrev:
är inte "den mörkklädde cyklisten utan lyse" skylldig enligt lag att ha lyse på cykeln när det är mörkt ute? :S

Jo men kör du på han för att du leker är det du som åker på vårdslöshet i trafik... inte han

1 893 Inlägg
25 februari 2007
Man skall passa sig när det kommer ett sådant pucko i uniform och skall sätta sig på en!
Ifall ni inte läser nyheter o titar på TV så kan jag medela att jag läste lite sifror i Göteborgs Metro för ett tag sedan om att bara ca EN promille av alla anmälningar mot poliser leder till åtgärd. De har mao näst intill frikort på att göra vad de vill med dig.
Skulle individen i fråga vara normalt funtad, skulle han ju inte stört dig från början. Det faktum att han över huvud taget kom fram borde få varnings klockor att ringa.

Man undrar ju om han inte kan gå o plocka lite biltjuvar istället, kanske kunde bromsa de skenande försäkrings premierna lite. Men det är klart, det är mindre farligt för polisen o komma och sätta sig på någon som tränar halkkörning i egen regi.

SSS -12
3 217 Inlägg
26 februari 2007
Trådstartare
dusty skrev:
beda skrev:
Svenss0n skrev:
var inte så uppkäftig mot polisen. dom kan göra mer än du tror. det du sa om det var fel polis hade dom kunnat gjort betyldligt mer än att bara ta ditt kort. så var mer seriös när du träffar dom nästa gång.

uppenbarligen hade du tur den här gången.

Kan inte förstå riktigt vad du tycker är "uppkäftigt" i händelsen?

håller med tycker det verkade som ett ganska avslappnat samtal

Svenss0n är väl en av alla de som uppenbarligen inte läser vad som skrivs...

Samtalet i fråga var väldigt avslappnat och inte särskilt hetsigt, han var trevligt trots sin petiga stil om egentliga paragrafer och jag var trevlig tillbaka i min mening för det jag stod för... Jag menar, att jag inte är så glad åt att han säger till mig gör inte mig uppkäftig, han sköter bara sitt jobb och han gör det ordentligt till skillnad från många andra, inget våld, inga höjda toner... Endast mina argument mot deras! Ett allvarligt men aldrig våldsamt samtal!

Jag ser inte det uppkäftiga!

(Men alla kan väl inte tycka om mig, jag har väl en tendens att vräka ur mig vad jag känner för här i forumet, det kommer ju tillbaka)

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

SSS -12
3 217 Inlägg
26 februari 2007
Trådstartare
fjant skrev:
är inte "den mörkklädde cyklisten utan lyse" skylldig enligt lag att ha lyse på cykeln när det är mörkt ute? :S

Hur är det relevant om den tankestyrda cyklisten inte har lysen när polisen ändå inte ser honom för än han ligger golvad av min snedsladd? Principen lät ju ändå att det kan komma Någon som inte är upplyst...

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

SSS -12
3 217 Inlägg
2 mars 2007
Trådstartare
Ingen mer som har några härliga diskussioner med polis i detta ärendet?

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
2 mars 2007
Kan ju om inte annat berätta om mitt senaste samtal med farbror (eller fröken) blå.

Skulle åka o handla, och eftersom det är max 10 minuter till hemköp så sket jag i att skrapa bakrutan, just innan jag och min kamrat ska ta o hoppa in i bilen glider det in en polisbil på parkeringen breved min men fortsätter rakt in bland husen så jag tänkte inte mer på det.
Åker iväg utan att alls reflektera över hur fort jag kör eftersom det är en väldigt bred o fin väg totalt utan trafik kl 14.00 på en torsdag.
Eftersom parkeringen till hemköp är i stort sätt helt tom så tar infarten på ställ, parkerar och jag o min kamrat sitter o snackar medans vi plockar ihop våra saker (cigg, front till stereon samt telefon) när han plötsligt säger: "Det står en snut utanför ditt fönster" Jag kollar och mycket riktigt står det en halvbitter ung kvinnlig polis med hennes kollega i skyddsposition snett bakom henne.
Shit tänker jag och får den där fina klumpen av ångest man får när man vet att man antagligen
gjort något dumt.
Öppnar dörren och frågar vad dom har på hjärtat och får det klassiska svaret: "Det gick lite för fort det där va?" Jag spelar naturligtvis oförstående och efter lite prat så säger hon att dom hade fått köra över 90 på 50 väg för att komma ifatt mig samt att dom hade följtefter mig genom halva staden med blåljus på (Vilket jag faktiskt inte hade märkt).
Dock tilläger hon snart att dom inte hade en mätning på mig så att dom faktiskt inte kunde göra något och då vart stämmningen mycket mycket trevligare.

Sen började vi prata lite om vilka däck jag hade och jag svarade att eftersom min bil är ifrån 69 så får jag faktiskt köra på slicks om jag känner för det. (Har naturligtvis godkända vinterdäck på).
Sen frågar dom varför jag sladdade in och jag nödljuger om att jag fick i fel växel o råkade gasa.
Det sista den manliga polisen säger är (på stort dalmål) "Hörru, sluta sladda så jävla mycket" Sen asgarvar han o sätter sig i bilen o åker.

Sen stog jag o min polare i chocktillstånd i 5 minuter o rökte o fnissade över min smala lycka.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

1 297 Inlägg
2 mars 2007
hmm jag läste parningslek... smile

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
2 mars 2007
Måste ju säga såhär: I 90% av fallen så fungerar nödlögner om man bara är snabb med dom! tongue (tänkte på discokapten´s inlägg)

Sen Fuckface. Tyckte du agerade bra om det var precis som du skrev smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Glassbåtsingengör
207 Inlägg
2 mars 2007
Discokapten: Är de så att en bil från 69 får köra slicks? coolt. Härligt att inte märka polisen me blåljus bakom wink

Signaturtext kan du vara själv!

SSS -12
3 217 Inlägg
3 mars 2007
Trådstartare
Mäki skrev:
Måste ju säga såhär: I 90% av fallen så fungerar nödlögner om man bara är snabb med dom! tongue (tänkte på discokapten´s inlägg)

Sen Fuckface. Tyckte du agerade bra om det var precis som du skrev smile

Att skriva ner ett 10 minuter långt samtal i ett forum brukar leda till att folk läser ca 30% och svarar, moget... lönt att vara så käftig mot polisen!

Precis som man skriver är det aldrig, men det kan gott och väl vara bra nära så som i detta fallet... Jag har som erfarenhet sedan innan fått veta att ett trevligt bemötande mot tjänsteman gör att man får tillbaka i positiv polis! Man får stå vid sin åsikt, det tycker jag varar ganska länge, såsom i detta fallet!

Proffset
11 Inlägg
3 mars 2007
Kristian_V skrev:
Man skall passa sig när det kommer ett sådant pucko i uniform och skall sätta sig på en!
Ifall ni inte läser nyheter o titar på TV så kan jag medela att jag läste lite sifror i Göteborgs Metro för ett tag sedan om att bara ca EN promille av alla anmälningar mot poliser leder till åtgärd. De har mao näst intill frikort på att göra vad de vill med dig.
Skulle individen i fråga vara normalt funtad, skulle han ju inte stört dig från början. Det faktum att han över huvud taget kom fram borde få varnings klockor att ringa.

Man undrar ju om han inte kan gå o plocka lite biltjuvar istället, kanske kunde bromsa de skenande försäkrings premierna lite. Men det är klart, det är mindre farligt för polisen o komma och sätta sig på någon som tränar halkkörning i egen regi.

Du tror inte att de lär sig ngt när de går på polishögskolan? Eller de kanske bara hittar på sina egna regler?

- Armstöd stärker högmod -

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
3 mars 2007
Fuckface skrev:
Att skriva ner ett 10 minuter långt samtal i ett forum brukar leda till att folk läser ca 30% och svarar, moget... lönt att vara så käftig mot polisen!

Precis som man skriver är det aldrig, men det kan gott och väl vara bra nära så som i detta fallet... Jag har som erfarenhet sedan innan fått veta att ett trevligt bemötande mot tjänsteman gör att man får tillbaka i positiv polis! Man får stå vid sin åsikt, det tycker jag varar ganska länge, såsom i detta fallet!

Håller helt och hållet med dig! Prata ska man göra, helst så länge så dom tröttnar och ger en varning bara hehe smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Sök