3281
Sök

Data fråga

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
25 februari 2007
Trådstartare
Halloj!

Nu är det så här att jag har dom här gamla usb-portarna på min dator 1.1 eller vad dom heter och nu undrar jag om det finns nån grejj som man kan plugga in som konverterar om så man får usb 2.0 ist? Vet att det finns hela kretskort att köpa men det är inte aktuellt eftersom jag har en miniburk och det finns ingen plats för det. Länka gärna om ni vet vart det finns isf. Tack på förhand // Jimpa

Busdriver
389 Inlägg
25 februari 2007
racing-jimpa skrev:
Halloj!

Nu är det så här att jag har dom här gamla usb-portarna på min dator 1.1 eller vad dom heter och nu undrar jag om det finns nån grejj som man kan plugga in som konverterar om så man får usb 2.0 ist? Vet att det finns hela kretskort att köpa men det är inte aktuellt eftersom jag har en miniburk och det finns ingen plats för det. Länka gärna om ni vet vart det finns isf. Tack på förhand // Jimpa

Det finns inget som man pluggar in i usb 1.1 som gör dom till usb 2.0 om det är det du menar, du får skaffa ett pci-kort med usb-2.0 portar på. om du inte har plats för det så är du illa ute helt enkelt.

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
25 februari 2007
Trådstartare
Okey tack för svaret fick för mej att jag hade sett att det fanns nån konverter men då hade jag fel.

Busdriver
389 Inlägg
25 februari 2007
grejen med usb 2.0 är att dom är snabbare, alltså snabbare överföring, nästan alla usb 2.0 saker funkar i de gamla jacken men går alltså inte så snabbt som i 2.0

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
25 februari 2007
Trådstartare
Joo ja vet det var just därför ja undrade om det gick att lösa så man kunde få snabbare överföring på nåt sätt men tydligen inte då.

Miklen
25 februari 2007
har aldrig hört talas om nån konverter som man pluggar för d går ju fortfarande genom 1.1 porten å dess drivrutiner.. så d blir te att byta utrustning smile

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
25 februari 2007
Trådstartare
Joo låter som det smile men man kan ju alltid fråga, man vet ju aldrig hur långt tekniken har kommit tongue

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
25 februari 2007
usb 2.0 får man la automatiskt när man installerar windows sp1? smile

Gödseldräng
4 529 Inlägg
26 februari 2007
ett helt nytt kretskort med 4st usb 2.0 hål kostar ca 200 kr så det är inte dyrt
köpte 2 pack för 400 spänn så 8st usb har jag på datan ju nu big_smile tongue

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
26 februari 2007
Trådstartare
Team-Adolfsson skrev:
ett helt nytt kretskort med 4st usb 2.0 hål kostar ca 200 kr så det är inte dyrt
köpte 2 pack för 400 spänn så 8st usb har jag på datan ju nu big_smile tongue

Hade du läst hela tråden så hade du sett att det inte var ett alternativ för mej.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
28 februari 2007
dusty skrev:

Drivrutinerna till det, ja.

Men stödjer inte porten 2.0 så kan du ha vilka drivrutiner som helst, porten klarar fortfarande inte USB 2.0.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Bilnörd
6 Inlägg
28 februari 2007
dusty skrev:

Säg inte att du kör med Service Pack 1? yikes
isf uppgradera genast!! Det är så mkt buggar i sp1 så du anar inte vad som kan hända med din dator yikesyikes

Sök