3532
Sök

Att köpa en begagnad bil: Volvo eller SAAB?

2 600 Inlägg
25 april 2010
hej svårt som sagt att fråga en sådan här fråga här efter som det spåra ur ganska ofta tongue  men här kommer en länk om 9-5 an och det du ska kolla på en 9-5 står i länken med men säger det med:P  hur som så kolla service boken om den är i fylld och lyssna efter oljud i motorn (kamkedjan) kolla rost vanliga ställena är tankluckan och så kallade hundbenet betyder alsså mellan bakdörren och hjulhuset. 9-5 an är förövrigt en mycket skön bil och bra. hur mycket det dra bero på vilken motor du väljer och hur du kör. volvo är nog säkert bra har aldrig ägt en så kan inte säga så mycket om dom förutom att tycker saab är snyggare och trevligare=) här kommer länken kolla in den så får du bra info. http://forum.saabturboclub.com/viewtopi … p;t=245035

gör som jag kör gubba racer=)

34 Inlägg
26 april 2010
Trådstartare
Hej allihopa!

Visst stämmer det att jag redan köpt en bil!!! :-))))))  Det blev en Volvo 850 GLT, 1997 årsmodell. Den köptes år 2006 och sedan dess är min trotjänare. Såklart var det några utgifter så som ett byte av en sekundär luftpump, ett batteri, bromsskivor fram och bromsklossar. Annars inga speciella problem. Bilen har gått bara 17.5 tusen mil.

Snart blir det dags att köpa något fräschare och då tittar jag närmare på SAAB 9-5, Volvo, Subaru, Honda eller Audi. Den nya 9-5:an ger ett bra intryck men den kostar skjortan!!!!! Volvo gillar jag mycket men de är dyra i service. Subaru är en fantastisk bil men det låter konstigt och komplicerat att man måste ta ut hela motorn för att byta tändstiften. Så det finns alltid många "men". Eller vet ni kanske ngn bil som inte associeras med alldeles för många "men"????
Senast redigerat av Andrey (26 april 2010)

Sök