3828
Sök

Beräkna lådvolym

410 Inlägg
28 februari 2007
Trådstartare
Tja jag undrar om någon snäll människa skulle kunna räkna ut åt mig vilken lådvolym mina JBL GTO-507C och mina JBL GTO-527.

Mera info här:

http://www.jbl.com/car/products/product … mp;ser=GTS
Tryck på owners manual för mera info, säg till om det behövs mer fakta.

Mvh: Erik
Senast redigerat av hanomag (28 februari 2007)

Copyright @ Rybbs Production

:]
469 Inlägg
28 februari 2007
länken funkar inte.

410 Inlägg
28 februari 2007
Trådstartare
absolute_volvo skrev:
länken funkar inte.

ska funka nu

21 761 Inlägg
28 februari 2007
Det finns inga T/S parametrar till de högtalarna, då går det inte att räkna ut någon lådvolym.
Senast redigerat av Drönirettab (28 februari 2007)

410 Inlägg
1 mars 2007
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Det finns inga T/S parametrar till de högtalarna, då går det inte att räkna ut någon lådvolym.

ok men skulle du kunna ge en kvalificerad gissning över hur stor lådan borde vara för en 5,25a i snitt. för just nu sitter dom bara i dörr sidorna och jag tippar på att de låter tämligen mkt bättre i en låda.

Ska kasta iväg ett mail till jbl och brl, se om jag får ett svar av dom.
Senast redigerat av hanomag (1 mars 2007)

56 Inlägg
1 mars 2007
skulle rekomendera hela dören om det är där du ska ha den  allt ifårn 5 liter upp til 20

21 761 Inlägg
1 mars 2007
Jo, den typen av högtalare brukar kunna passa bra när man använder hela dörren som lådvolym. Det man ofta får göra för att kunna få högtalaren att spela bra midbas är att bygga någon typ av baffel så att högtalaren sitter stadigt och tätt, sedan är det alltid en fördel att dämpa dörrsidan invändigt med tex bitumen. Dämpull är också bra att använda.

410 Inlägg
1 mars 2007
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Jo, den typen av högtalare brukar kunna passa bra när man använder hela dörren som lådvolym. Det man ofta får göra för att kunna få högtalaren att spela bra midbas är att bygga någon typ av baffel så att högtalaren sitter stadigt och tätt, sedan är det alltid en fördel att dämpa dörrsidan invändigt med tex bitumen. Dämpull är också bra att använda.

tack för tipsen big_smile

Sök