3423
Sök

SoundMagus nån som har erfarenhet av dom stegen?

148 Inlägg
28 februari 2007
Trådstartare
Hej...

Tänkte bara kolla om nån har erfarenhet av SoundMagus slutsteg för om man ska tro på vad dom skriver att stegen ska levera finns det ett mono steg som ska leverera 1500W RMS i 1ohm och kostar 1300kr på www.komplett.se.. Finns även ett slutsteg som ska leverera 3000W RMS i 2ohm för 3000kr... Och även om priset på det andra steget låter lite mer vettigt så ligger det fortfarande långt under medelpriset för steg med samma effekt. Och 3000W RMS steget väger oxå ca 10kg så det verkar oxå tala för att det ska leverera mycket effekt lr iaf ha bra kylning. Jag har inget behov av 3000W RMS i bygget jag håller på med nu men kunde ju vara kul att veta inför framtida byggen. Annars får man väl offra 1300kr och iaf prova 1500W RMS steget och kolla om det pallar att driva ett par basar fullt ut lr kanske driva dom förbi den mekaniska gränsen. Vore tacksam för svar från nån som har erfarenhet av dessa produkter vilket jag inte tror men iaf.
Senast redigerat av biffsteak (28 februari 2007)

592 Inlägg
1 mars 2007
Finns en lång tråd om dessa steg, sök!

2much.fi
Accessories for your DSLR

172 Inlägg
1 mars 2007
Dem ser då kralliga ut faktiskt, värt att prova för dem slantarna. Jag ska nog köpa ett.

148 Inlägg
1 mars 2007
Trådstartare
Okej.. då kollar jag den tråden istället.. tongue

Sök