En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
du FÅR köra med sommar däck på nu, OM vinterväglag ICKE råder.. det vill säga om temperaturen är ÖVER 4 PLUS grader.. sjunker tempen under 4 plus får du INTE köra med sommardäck, då vinterväglag råder.. så jag kommer nog byta mina snart! då det inte vart under 4 plus på en vecka här, å 7 plus var det nu för en halvtimme sen när ja åkte hem! DVS 02.00!
Skulle vilja höra vem som "sagt" det till dig? Tror ingen hört nått om 4 grader.. Låter ju lite dumt för det behöver inte vara vinterväglag även om det är under 4.
Vinterdäck krävs 1 december – 31 mars om det är vinterväglag. Mönsterdjup minst 3 mm.
kör med sommar däck sliter inte så mycket på dubben nu när man har fått sommar känslor.. men jag bytte inte däcken jag byte bil i stället.. har stått med sommar däck hela vintern..
du FÅR köra med sommar däck på nu, OM vinterväglag ICKE råder.. det vill säga om temperaturen är ÖVER 4 PLUS grader.. sjunker tempen under 4 plus får du INTE köra med sommardäck, då vinterväglag råder.. så jag kommer nog byta mina snart! då det inte vart under 4 plus på en vecka här, å 7 plus var det nu för en halvtimme sen när ja åkte hem! DVS 02.00!
Skulle vilja höra vem som "sagt" det till dig? Tror ingen hört nått om 4 grader.. Låter ju lite dumt för det behöver inte vara vinterväglag även om det är under 4.
har pratat med trafik skolan när ja tog körkortet, och polisen i stan! har även hört flera som sagt det.. och tycker det e en ganska bra riktpunkt när man ska byta också! så slipper man massa olyckor å skit, så jag kommer iaf köra på att om det håller sig över fyra plus så slänger jag på sommar sulorna
håll i er grabbar.....det är inte så långt kvar vf riskera?? fan jag blivit så sugern att jag påställer min celica snart sen har jag en fråga har ej besiktat bilen den skulle besiktas senast februari...kan jag köra den till besiktningen när jag har påställt den?? elle e det körfbud....mvh
Hmmmffprrr... Lat som man är har jag inte bytt till vinterdäcken över huvud taget. Inte vinterväglag så ofta här i Göteborg. Åkte buss någon vecka när det var som värst. Problemet med vad som klassas som vinterväglag, är att det är en bedömnings fråga och polisens ord väger per automatik lite tyngre än en vanlig svenssons ord.
Kommer lägga på sommardäcken på nyinköpta V40 2,0 Turbon som vi tog hem igår, samtidigt som vi byter bromsskivor. Vid bra väder blir det i veckan. Blir det vinterväglag får vi helt enkelt använda någon av de andra bilarna som står på gården... Gamla V40 dieseln som ännu inte är såld eller Proben.
Men då krävs det att man har flera bilar att välja på...