3271
Sök

Har "Mutant" bra grejer?

719 Inlägg
5 januari 2006
Finns fortfarande TV-bolag som tillverkar i europa vilket blir högre tillverkningskostnader. Sen finns det helt okända märken som har en tillverkare och säger att TVN ska ha dessa spec och ska vara så billigt som möjligt, då slänger dom i b komponenter. Och andra företag som satsar på mer kvalite från samma tillverkare som säger att tvn ska ha samma spec som den billiga men av högkvalite som håller länge!

Echelon skrev:
Oftast är anledningen ett märke på produkten som gör att priset stiger, ta t.ex. TV apparater, Där är det en (eller iaf ett litet antal) leverantör av bildrör till alla tillverkare, och se hur mycket det skiljer i pris på ett b-märke och sony t.ex. Sedan visst vissa saker är skillnad på andra saker, men inte mycket för det extra man betalar för att det står SONY eller Philips osv.

live free, die young.

4 554 Inlägg
8 januari 2006
mutant är motsvarande gas fast bättre.. läs testet om deras 4kanaliga i senaste musik och hifi tidningen.. enligt dom va de inte helt bortkatsat...

103 Inlägg
9 januari 2006
loudness skrev:
mutant är motsvarande gas fast bättre.. läs testet om deras 4kanaliga i senaste musik och hifi tidningen.. enligt dom va de inte helt bortkatsat...

Förstår inte din mening, är mutant lika som gas fast bättre? Utseendet och ljudmässigt är dem helt olika, och watt siffrorna är inte överdrivna som GAS. Var är då likheten?

Prismässigt är dem säkert lika, men inte fabrikat såvitt jag vet.

4 554 Inlägg
9 januari 2006
Yariemi skrev:
loudness skrev:

Förstår inte din mening, är mutant lika som gas fast bättre? Utseendet och ljudmässigt är dem helt olika, och watt siffrorna är inte överdrivna som GAS. Var är då likheten?

Prismässigt är dem säkert lika, men inte fabrikat såvitt jag vet.

hehe va kanske lite trött när ja skrev de.. sant som du säger jo de ja mena var att båda är lågprismärken bara att mutant är mer för pengarna..

2lateuloose
543 Inlägg
9 januari 2006
Echelon skrev:
Oftast är anledningen ett märke på produkten som gör att priset stiger, ta t.ex. TV apparater, Där är det en (eller iaf ett litet antal) leverantör av bildrör till alla tillverkare, och se hur mycket det skiljer i pris på ett b-märke och sony t.ex. Sedan visst vissa saker är skillnad på andra saker, men inte mycket för det extra man betalar för att det står SONY eller Philips osv.

öhh.. ja &
klart att vissa märken blir dyrare just pga av märket! det vet väl alla!
& jag tycker 2lax för ett monoblock låter för billigt! men man är väl
skadad.. jag menar mitt 1x50w RF power jag köpte -93 gick på 6600:-
& det tyckte jag var ett bra pris .. hmm

Men de klart dom kan ha sänkt priset för att komma in på marknaden
& jag tror inte Björn skulle ta in "dåliga" steg... men, jag säger men
ett billigt pris bör väcka en varningsklocka!!

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

103 Inlägg
10 januari 2006
CoSmoZ skrev:
Echelon skrev:

öhh.. ja &

Visst är det så att ett billigt pris bör väcka en varningsklocka...
men det är med örat du hör klockan ringa eller hur?

2lateuloose
543 Inlägg
10 januari 2006
Yariemi skrev:

Näe inte direkt!. går på känslan

allt beror väl på betraktaren! har man inget att jämföra kan ju även ett kasst system låta bra
& kvalite för mej är inte bara hur det låter.. allra minst ett monosteg!  även den starkaste kedjan har sin svagaste länk!.

Jag tror säkert Mutant är ett trevligt lågprismärke som har många prisvärda prylar!.. & ett oberoende test mot andra lågprismärken vore kul att se!..

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

859 Inlägg
10 januari 2006
Yariemi skrev:
CoSmoZ skrev:
Echelon skrev:

öhh.. ja &

Jag skulle vilja veta vad du har för referenser egentligen... Eftersom du talar så högt om Mutant.

MVH Theo

103 Inlägg
11 januari 2006
Theo skrev:
Yariemi skrev:
CoSmoZ skrev:

öhh.. ja &

Jag skulle vilja veta vad du har för referenser egentligen... Eftersom du talar så högt om Mutant.

MVH Theo

Har själv haft några stycken mutant steg och även haft andra märken, har vart på utställningar och lyssnat på butiker. Har haft letat mycket efter prisvärdiga billjud med bibehållen ljudkvalite. Har köpt riktigt skitsteg för intresskoll och massa annat. Mutant enligt mig är mest prisvärdiga, visst man kanske inte får nå speciellt ljudkaraktär på steget eller nåt sånt. Har man ont om pengar, så är Mutant enligt mig alltid ett alternativ.

1 Inlägg
22 maj 2006
nya mutant stegen e skit bra tex 1500 monoblocket gå in på denna hemsida å kika dbakuten.se

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
22 maj 2006
Yariemi skrev:
Har själv haft några stycken mutant steg och även haft andra märken, har vart på utställningar och lyssnat på butiker. Har haft letat mycket efter prisvärdiga billjud med bibehållen ljudkvalite. Har köpt riktigt skitsteg för intresskoll och massa annat. Mutant enligt mig är mest prisvärdiga, visst man kanske inte får nå speciellt ljudkaraktär på steget eller nåt sånt. Har man ont om pengar, så är Mutant enligt mig alltid ett alternativ.

Det är precis vad Mutant brukar få som recension, prisvärt men aldrig bäst i klassen.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Fartälskare
390 Inlägg
23 maj 2006
Mutant e bra grejjer går ej säga annat!
Senast redigerat av Audifantast (23 maj 2006)

Speedparts That´s why.......

412 Inlägg
23 maj 2006
Yariemi skrev:
CoSmoZ skrev:
Echelon skrev:

öhh.. ja &

Säger som Theo. är det någon i din famil som äger mutant eller vad? du sitter ju och försvarar dem som om du skulle gå under om killen inte köpte mutant, har själv blivit avråden att köpa mutantsteg flera gånger, och kommer aldrig mer fundera på det.
Senast redigerat av elsmurfo (23 maj 2006)

1 Inlägg
23 maj 2006
Mutant tillverkas av samma företag som tillverkar Kicker. Man kan se det som att Mutant är Kicker Light.

Att jämnföra Mutant med MDS är faktiskt som att förolämpa Mutant. Men har man aldrig lyssnat på ett Mutant steg kanske man inte bör uttala sig...

/MvH Micke

306 Inlägg
23 maj 2006
Jag har 6*9 och 5.25 från Mutant och det är deras X modell och dom tycker jag låter hyffsat bra och klarar sig fint i en vanlig bil om man inte ska ha tävlingsljud eller något!

En motor utan överladdning suger.
www.madracing.se

17 Inlägg
23 maj 2006
Orka hålla på tjafsa hit o dit om märken.. Xzound och följande är bara skräp.. du som inte tycker de köp de då och va nöjd..!!

Själv är det Rockford och JBL  som gäller

HA det BÄST!

1 634 Inlägg
23 maj 2006
micke_nkpg skrev:
Mutant tillverkas av samma företag som tillverkar Kicker. Man kan se det som att Mutant är Kicker Light.

Att jämnföra Mutant med MDS är faktiskt som att förolämpa Mutant. Men har man aldrig lyssnat på ett Mutant steg kanske man inte bör uttala sig...

Det är inte så att du menar att mutant och kicker båda saluförs av Autoleads? Vad är din källa?

Testet i Hifi & Musik fick mutant 6p av 10 möjliga poäng i ljudkvalitet,  Har för mig det var något ifrån MT-serien. ganska dålig recension tycker jag att det fick generellt, även om det kallades för prisvärt, vilket det möjligen är, men långt ifrån bra.

Har även diskuterat mutant hos 2st återförsäljare som faktiskt sagt att deras basar är rena skiten, helt totalt värdelösa. Medan dom å andra sidan sagt att stegen är bra (för pengarna!!)

mvh Andreas

edit. Kicker steget som testades fick 10p i ljudkvalitet i samma test.
Senast redigerat av andreas_gbg_ (23 maj 2006)

Numera Saab 9-5 Aero -00

1 207 Inlägg
4 december 2006
Är det ingen som har opartiska testresultat att länka till? Många säger "det låter bra, jag har haft flera stycken" - so what? De som skriver detta kan ha hörselskador eller bara bryr sig om bastryck. Bra ljud har deffinitivt inte bara med volym att göra - tänk på det.
Med risk att låta spydig här så måste jag säga att det verkar finnas många "epa-raggare" här som tror att ett slutsteg låter bättre desto mer neon och låtsas siffror det är på det. Som sagt jag ursäktar mig, jag är intresserad av att läsa opartiska tester.

Solfilmsmontör
947 Inlägg
4 december 2006
CoSmoZ skrev:
öhh... 1995:- för ett monoblock & du kallar det bra?

oftast när man handlar stereoprylar så kan man med största sannorlighet gå på priset! om det är något att ha..

kostar en bas 500:- vs 3000:- så finns det oftast en anledning
& kostar ett monosteg 1995:- så tycker jag att det låter för billigt
kanske finns det en anledning! eftersom dom tydligen är nya på marknaden
men jag e skeptisk!

DLS CA12 monoblock kostar ju int mer än 1895:- är det också dåligt då? Skulle nog göra som Theo sa, satsat på etablerade märken, det har jag valt att göra nu i mitt fall. (håller själv på att bygga ljud) Ända jag inte valt att satsa på ett etablerat märke är huvudenheten. Men annars har jag ett monoblock från dls, kenwood 12". Sen blir det ett dls framsystem och eventuellt ett par dl's 6x9'or. Så jag håller fullt med Theo, Satsa på etablerade märken.
Senast redigerat av Kornz (4 december 2006)

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

264 Inlägg
4 december 2006
De nya serierna på mutantstegen är bra. Den gamla är mindre bra. Jag driver två kicker L5 square 10" på mitt. Spelar bra som bara den. ca 4000 spänn.

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.

Sök