BJonsson skrev:
jonash skrev:
BJonsson skrev:
åh.... Jonash "the man" har talat!! de jonash säger,så är det! Allt vi andra har är skit,det jonash har är det enda som är bra! Bra jonash nu vet vi.. Hjärtligt tack!
Vad är ditt problem egentligen? Jag säger det jag tycker, du får tycka vad du vill.
SM guld eller inte, det har inte med saken att göra. Men det begrep väl inte du...och jag är inte förvånad efter att ha sett vad du brukar bidra med...
haha..... sur k.k!
har du kollat igenom dina inlägg? allt ska vara dyrt för att vara bra enligt dig! men vad vet jag? klart ALLA ska lyssnapå ett proffs som dig och ta lån och köpa stereo för flera 100.000 tals kronor! det är ju bara det dyraste som är bra!
Nej, det är inte alls vad jag sagt. Och jag håller med om att Mutant är prisvärt! Det är inte snack om nåt annat.
Men, för att klassa det som BRA, och utan att betänka vad sakerna kostar, dvs utan att ta med "prisvärt" som parameter i bedömningen så klassar inte Mutant in där. "Bra" för mig börjar nånstans kring 1500-2000kr per bas, och ungefär lika mycket för ett kit tex. Det är inte möjligt att bygga ett "bra" kit för mindre, då enbart delningsfilterkomponenterna i sig är så dyra.
För mig ligger "bra system" ungefär följande (om vi inte skall tävla)
Headunit/CD: 3500-4000kr
Framsystem: 1500-2000kr
Bas: 1500-2000kr
Steg framsystem: 2500-3000kr
Bassteg: 3500-4000kr
Så vi landar på cirka 15000kr, skall man sen ha det ännu ett snäpp vassare för tävlande så går det upp 6000kr.
Sen så är det som så att skall vi upp på nåt där det går rysningar i kroppen, så är vi uppe på 100k i princip för min del.
Men igen: det handlar om dels vad man sjl vvill, vad man har för referenser och många nöjer sig helt riktigt med billgare system och tycker att det är helt okej! OCH DET ÄR HELT OKEJ. Några vill gå vidare, utveckla sitt lyssnande och kunnande om ljud, och då kommer man inte undan med att produkterna per automatik blir dyrare.
Precis som med motorsport. Vissa tycker det duger att ha en bil som gör 16s på strippen. Andra utvecklar sig och vill köra 10or. Det kostar liksom en del mer det...
/Jonas