2938
Sök

Förgasarproblem?

Wallraff
319 Inlägg
14 mars 2007
Trådstartare
Hej! har länge haft detta problem med 740in. (b23A)
Man kan inte åka många kilometer innan den dör, så startar den inte nå mer på ett bra tag..
Har trott att det var pumpen, men jag har bytt den nu och den går fortfarande inte.
jag hade en flaska med bensin under huven så den fick suga upp, före pumpen alltså.
men den går inte, det går så länge man stoppar bensin i förgasaren!
Då går den tills den skvätten är slut......
det är bensin i filtret och allt? kan det vara förgasaren som är knäpp?
Ska jag byta den? och är det bara byta utan att byta packningar och liknande?

sad

7 Inlägg
14 mars 2007
Kolla om du har kvar någon gnista efter den har dött. har du inte det så kan det vara halvgivaren om du har ett sådan system

21 761 Inlägg
14 mars 2007
Om det kommer soppa fram till slanganslutningen på förgasaren men att motorn ändå inte vill gå trots gnista, så kan det vara skräp i nålventilen eller att den kärvar. Ta loss förgasaren och kika på nålventilen, den ska röra sig väldigt lätt och ska ramla ner av sin egen tyngd om man vänder ventilen upp och ner.

Kettunen
14 mars 2007
Kanske kan vara bränsletrycks acumulatorn! Det ser till att bensin pumpen håller tryck från rören till förgasarn.
Annars kan du ju alltid testa att skruva loss muttrana " i motor rummet nu " Slutändan på bränsle rören. Innan det blir till slangar... Jaja men skruva loss dom efter bilen har dött- Testa starta och kolla om det sprutar bensin. Det ska vara rätt kraftigt tryck
Senast redigerat av Kettunen (14 mars 2007)

439 Inlägg
14 mars 2007
byt gu8mmimembranet som szitter på kolven i förgasaren,låter som det e hål på denna.

old,low and slow....

Sök