2526
Sök

varför suddar man bort reg nr på annonser ?

778 Inlägg
18 mars 2007
Trådstartare
varför suddar man bort reg nr på annonser ?

Administratör
2 978 Inlägg
18 mars 2007
För att folk inte ska veta var bilen står och komma och låna grejjer på den?

En kopp av den svarta såsen...

237 Inlägg
18 mars 2007
Goffen skrev:

Helrätt=)

Sen tycker jag jue att folk som skriver typ pioneer o andra sådana märken över bilen e rätt vrickade med...Som att säga till tjuven rakt ut här finns de GODIS o plocka=) hehe...

Världens Häftigaste....De E Jag de...

778 Inlägg
18 mars 2007
Trådstartare
Goffen skrev:

bara där för?

Avstängd
1 031 Inlägg
18 mars 2007
Jag tycker det är löjligt. Tar bort numret gör man ifall man har något att dölja.

Quattro Is The Shit!
441 Inlägg
18 mars 2007
Runn WS7 skrev:
Jag tycker det är löjligt. Tar bort numret gör man ifall man har något att dölja.

Håller med. T.ex. Kan va himla nice att kolla upp bilen på VV innan man ens ringer på annonsen.
Senast redigerat av Turbo_A4 (18 mars 2007)

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com

volvoraggare
4 776 Inlägg
18 mars 2007
antingen så är bilen oskattad och obesiktad eller så är den avställd  eller i ovanliga fall stulen

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

336 Inlägg
18 mars 2007
Jag döljer alltid regnumret på bilder osv som läggs ut. Detta pga folk som lånar saker utan min tillåtelse.

DOCK så visar jag alltid regnumret på säljesannonser odyl. Just pga att folk skall kunna kolla regnr mot VV.

Men varför skall jag visa regnummer i övrigt?? Jag har inget att dölja bara för att jag döljer det. Har ingen lust att bli av med fler fälguppsättningar o vingar.

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly

9 108 Inlägg
18 mars 2007
Det finns ju exempel på folk som lagt upp bilar på blocket och fått dom stulna några dagar senare, hade jag haft min bil ståendes på gatan hade jag aldrig visat mitt reg-nummer på den här sidan t.ex. om jag skrivit vilka stereoprylar osv jag har, även om jag har larm..

Hur som helst bryr jag mig inte nu big_smile Tycker mest det är jobbigt att folk suddar om jag vill kolla upp vad försäkring skulle kosta på mig eller nåt..

Administratör
2 978 Inlägg
18 mars 2007
Jag tycker ändå att en seriös kille som är sugen på en sån bil som du annonserar har redan kollat vad den kostar att försäkra och är han/hon seriös kan han/hon ringa och prata lite om bilen och i så fall få reg nr för att kolla upp exakt pris på försäkring.....

En kopp av den svarta såsen...

1 079 Inlägg
18 mars 2007
Jag visar aldrig regnr på internet, vill inte att någon ska försöka sno nåt, Skulle jag inte dölja regnr så skulle jag inte sova särskilt gott, och ja jag vet en del som fått grejer stulna efter de visat en bild på internet utan att sudda regnr. Kan iof vara ren tillfällighet, men att lägga ut sin bil med regnr och skriva allt som sitter i och som är gjort är som att skriva en shoppinglista med adress "kom och ta".

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

778 Inlägg
18 mars 2007
Trådstartare
okej

Bobo
18 mars 2007
Jag litar inte på någon därför tar jag bort reg nummret

4 Inlägg
18 mars 2007
Kan ju vara så att man vill undvika massa kriminella (sk. förberedelser) slagningar på reg.nr.. Om man som köpare är seriös kan man väll ringa/maila på en annons och få reg.nr, så gjorde jag iaf när jag köpte min bil..Ringde även på en annons där killen ej ville uppge det i telefon eller via mail, endast om jag kom dit (Sundsvall) behöver jag tillägga att den säljaren hade sin annons ute i 6 månader tills den försvann.
Tycker ej det är fel att dölja reg.nr ,man känner sig säkrare om det döljs. Men man får ju även vara beredd att ge ut det om man t.ex ska sälja bilen.

Smålänning
7 883 Inlägg
18 mars 2007
Såg att dom hade suddat regnummer på en typ vinterbil på blocket en gång. Varför då?
Den måste ju i alla fall vara stulen.

Är det en stylad bil så förstår jag varför dom suddar. För att undvika stölder. Men på en vanlig svenssonbil?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Thorssa
18 mars 2007
Jag tar alltid bort regnumret. Annars tar det ca 30 sekunder att få fram adressen i de flesta fall också har man helt plötsligt gjort det väldigt mycket lättare för tjuvar att hitta lämpliga fälgar t.ex. Om jag är intresserad av en bil som har utsuddat regnummer i annonsen och vill kolla upp försäkring etc så skickar jag antingen ett mail eller ringer ägaren, svårare än så är det ju inte.
Senast redigerat av Thorssa (18 mars 2007)

Klyphuggare
328 Inlägg
18 mars 2007
jag vill inte visa vad mamma heter

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt

* Voff voff *
10 591 Inlägg
18 mars 2007
Om man här i Stockholm INTE suddar regnumret på sin bil i en annons så är det inom ett par timmar folk här och kikar på bilen och snokar runt utan att jag har möjlighet att närvara... Tro mig, jag VET! Och DET gillar jag INTE!

Därför brukar jag sudda numret...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

markholm
20 mars 2007
Honken_ skrev:

Haha! Kul! smile

83 Inlägg
20 mars 2007
Honken_ skrev:

hahahah woooooooooord big_smile helt rätt ;D;D samma för mig big_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smile

Sök