3935
Sök

Mamma lurad av firma att köra olagligt? -- Verkar lösa sig nu!

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
19 mars 2007
Trådstartare
För att det finns garanti på jobbet de utfört. Det innebär att firman som klantat sig får chansen att rätta till det utan att det kostar kunden något. Om vi går till en helt ny verkstad med ett kamremsbrott och ev ventilskador osv kostar det en hel del...

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Pan
19 mars 2007
Min polares bror köpte ny bil och det var vinter och det satt sommardäck på. Körde den inte långt sen smällde han den. Så jävla surt en sprojlans ny audi. Smällen berode troligtvis förhögfart på haltställe + sommardäck. Fan skammligt att sätta på sommardäck när det är vinterväglag ute. Tur som fan att han inte körde på någon person.
Senast redigerat av Pan (19 mars 2007)

2 123 Inlägg
19 mars 2007
Pan skrev:
Min polares bror köpte ny bil och det var vinter och det satt sommardäck på. Körde den inte långt sen smällde han den. Så jävla surt en sprojlans ny audi. Smällen berode troligtvis förhögfart på haltställe + sommardäck. Fan skammligt att sätta på sommardäck när det är vinterväglag ute. Tur som fan att han inte körde på någon person.

Nästan som killen som lirkade sin skyline runt ett träd : /

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
19 mars 2007
Pan skrev:

Kanske inte så smidigt av honom att ens köra en bil med soimmardäck på vinterväglag....
Jag har bara sommardäck på miatan å skulle ngn köpa den då det e vinterväglag så det ju deras bekymmer...knappast mitt fast att det e jag som monterat sommardäck på den....

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
16 maj 2007
Trådstartare
Kan meddela att mamma har fått tillbaka sin bil IDAG. Tog således mer än två månader att få tillbaka den. De hade fått fixa ventiler och allt och göra en ordentlig besiktning, eftersom ombesiktningen skulle skett när den stod på verkstaden. Men då har hon också papper på att avgasvärdena är som de ska vara.

Dock fick hon betala för sina bromsok trots allt strul som varit, men nu är allt fixat och bilen är i ordning. En gammal Sonata från -96 reparerad för över 20 000 kronor de senaste månaderna således. Dock slapp mamma betala för remhaveriet, men kemremsbytet från början kostade runt 10 000 kronor bara det.

Haveriet skulle tydligen berott på ett fabrikationsfel på ett styrhjul till remmen.

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Sök