2451
Sök

Min bil är förstörd!

Köttare
203 Inlägg
19 mars 2007
Trådstartare
Jaha, har tyvärr blivit påbackad idag! Hela fronte, huven o lysen e helt paj! Ena framskärmen e förmodligen förstörd och ev förar dörren oxå!

Tråkigt när sånt här händer! Tur att ingen vart skadad iaf!!

Får se vad försäkringsbolaget säger!! Men det tar väl ett par veckor, skulle ha besiktat bilen den 2:a april egentligen men det blir ju knappast av!!!

263 Inlägg
19 mars 2007
tråkigt tråkigt sad

Volvo-Real-Power!

Köttare
203 Inlägg
19 mars 2007
Trådstartare
Kommer slänga upp lite bilder imorn så får ni se hur illa det är!!!

volvoraggare
4 776 Inlägg
19 mars 2007
sånt suger jag skulle nita fanskapet som backa på

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Köttare
203 Inlägg
19 mars 2007
Trådstartare
ironhead skrev:

Kan ju tyvärr inte göra det eftersom det var en tjej från min sambos släkt!!!
Senast redigerat av Nitroo (19 mars 2007)

volvoraggare
4 776 Inlägg
19 mars 2007
Nitroo skrev:
ironhead skrev:

Kan ju tyvärr inte göra det eftersom det var en tjej från min sambos släkt!!!

då hamnar ju saken i ett helt annat läge asså va fan bruden får väll ta och plocka upp visacardet och pröjsa tycker jag hade det vart en utomstående så hade det ju vart helt annorlunda

Köttare
203 Inlägg
19 mars 2007
Trådstartare
Ja hur det än blir så får man nog nya grejer till bilen iaf o d kan ju va trevligt!!!

volvoraggare
4 776 Inlägg
19 mars 2007
Nitroo skrev:
Ja hur det än blir så får man nog nya grejer till bilen iaf o d kan ju va trevligt!!!

nytt är alltid skoj

8 882 Inlägg
19 mars 2007
ironhead skrev:

Men hur resonerar du nu?
Man kan ju inte springa och slå ner folk till höger och vänster bara för att de är vållande till en olycka. Eller tror du att hon gjorde det med flit?

Nitroo har tagit det för vad det är, nämligen en olyckshändelse och han kommer med all säkerhet att få ersättning för allt.

Fotograf på tierpidag.se

98 Inlägg
19 mars 2007
tråkigt när de händer sånt..samma hände mig när hela bilen vart revad av nått vasst föremål=(..

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
19 mars 2007
Hur fan lyckas man backa sönder fronten, huven, lysena, framskärmen OCH förardörren?
Nog för att man hört mycket skit om hur tjejer backar, men det DÄR låter ju onekligen extremt! Har hon en Hummer H1 och bara körde på tills det tog stopp eller backade hon flera gånger eller nått? O_o
Du måste fixa bilder och berätta hur det hela gick till. smile

DRIVER @ HWR.se
621 Inlägg
19 mars 2007
FL3JM skrev:
Hur fan lyckas man backa sönder fronten, huven, lysena, framskärmen OCH förardörren?
Nog för att man hört mycket skit om hur tjejer backar, men det DÄR låter ju onekligen extremt! Har hon en Hummer H1 och bara körde på tills det tog stopp eller backade hon flera gånger eller nått? O_o
Du måste fixa bilder och berätta hur det hela gick till. smile

Stereon på full volym och lågväxeln i på H1an hehehe

Nä skämt å sido, lider med dig. . .
tror knappast hon är särskilt glad heller sad

- V8 - 4 ever . . .

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
19 mars 2007
Beklagar mannen, hoppas de löser sig med försäkringsbolaget

Bmw osv..

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
20 mars 2007
lånar din tråd:
vad händer med en "stylad" bil när någon kör på dig och du får ytliga skador får man orginaldelar igen eller vad säger försäkringsbolaget?

138 Inlägg
20 mars 2007
Man får väl orginal delar om inte ja är helt fel ute.

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
20 mars 2007
Ah! Tråkigt! Och så var den rätt ny, tror att det finns ett supergrymt kit till en -88 som vi ägde en gång i tiden. Men det passar väl inte?

Ägaren efter oss importerade ett kit från USA som mig veterligen inte finns på någon annan Civic i sverige, bilen såldes vidare och häromdagen när jag sökte på den på vägverket visade den sig tillhöra gatuförvaltningen i en kommun... Beslagtagen, eller är det någon som har en aning om hur det kan ha gått till att gatuförvaltningen plötsligt äger en syperstylad Civic från -88?! De lär ju knappast ha köpt den som tjänstebil för att transportera sopkvastar, liksom... smile

Tänkte jag kunde tipsat dig om kittet och gett dig uppgifterna, men det är väl en helt annan form på din bil?

Hoppas det löser sig på bästa sätt i alla fall!

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

3 120 Inlägg
20 mars 2007
Mitt försäkringsbolag ersätter med orginaldelar och "samma lack som bilen kom med från fabrik". Alltså ersätts inga kolfiberhuvar, motivlacker och liknande. Men i 9 fall av 10 är nog stylingdelen billigare än orginaldelen så jag tror inte de blir ledsna om du erbjuder dig att ta en eftermarknadsprodukt istället.

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
20 mars 2007
Blir det diskussion om VAD som ska användas är det ju bättre att arbeta för en kontantersättning och själv skaffa fram de delar man vill ha. Och själv göra jobbet eller hitta någon som kan göra det åt en. Vanlig standardlagning brukar inte vara direkt billig den heller, svärmors solitt vinröda mondeo -94 tror jag kostade närmare 30 000 att fixa efter möte med rådjur, en frånt, en skärm, en huv och ett kyl... Kunde stylat mycket för det om man varit intresserad... smile

// Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Köttare
203 Inlägg
21 mars 2007
Trådstartare
ska ut med kameran o fota ordentligt så får ni se!!!

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
22 mars 2007
synd på så fin bil sad

när ja blev påbackad, så fick jag säga till verkstaden vad för delar de skulle ta hem, de va inga problem å ersätta eftermarknadsprylar, och detta var på VAG.

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

Sök