3295
Sök

Jävla asfalt till att sluka däck! Billiga 17'' 205/40, tips?

135 Inlägg
20 mars 2007
Trådstartare
Jahopp.. då har man kört slut det första paret med däck, och det är väl det sista paret heller misstänker jag!

Jag visste ju att det skulle slita däck om man lekte lite väl mycket, men inte fan visste jag att det slet såhär mycket? I fortsättningen så åker 15'' fälgarna med skitdäcken på när man ska leka :-)

Nåväl.. till saken, någon som har tips på 17'' 205/40 däck? Vågar man köpa däck utav märket Zeetex ifrån Gummihuset, eller än sämre, vågar man gå på det här;

http://www.svenskagrossisten.se/product … Klipp.html

Har tidigare kört på Dunlop - SPORT 7000-D ZR..

1 231 Inlägg
20 mars 2007
Billiga däck finns annars på dackonline.se. Strulade en hel del när jag beställde förra året ( tog flera veckor och många samtal innan däcken väl kom.) Men billigt är det allt.

Sen om du ska leka med däcken är det väl bara att ta det billigaste? Men för nomalt bruk tycker jag att man ska lägga lite mer pengar och komma upp i "mellanklassen" iaf.

och jaja, skyll på asfalten wink
Senast redigerat av Lone Star (20 mars 2007)

Mitt projekt: Evo III

Fartdåre
378 Inlägg
20 mars 2007
känns ju som ok om du ska leka om bränna men inget för den som är ute efter kvalite och grepp.

TICen är till salu säljs billigt.

135 Inlägg
21 mars 2007
Trådstartare
Med andra ord så kommer man inte upp i närheten utav den kvaliten som jag haft med Dunlop däcken om man tar ett par skitdäck? ;-) Kanske lika bra att tjacka ett par nya likadana då.. attans! Dem kostar u 1050:- styck :-( Kanske inte låter som mycket pengar, men är man student så.. jo! :-p

Svaret kanske är att lära sig åka ekonomiskt iofs.. :-)

Fartdåre
378 Inlägg
21 mars 2007
Slita däck är inget att ändra på, det är en livsstil att är asfalten torr och du ska starta från stillastående. Döljer du inte bilen bakom i gummirök är du ingen man, så är det bara. Ibland kan man faktiskt ha tur med billiga däck. Köpte sommardäck till syrrans 740 förra sommaren. 500 kr/st och de var allt hyfsade, jävligt bra till det priset faktiskt.

TICen är till salu säljs billigt.

1 198 Inlägg
21 mars 2007
Kolla på dackonline.se, där kan du garanterat hitta sulor till din bil för under 500 kr styck..

246 Inlägg
21 mars 2007
Vet ju inte vad du har för behov??
Skall du rejsa? O vill ha bra grepp Satsa på Nokian Friktionsdäck
Ger grymt fäste när det börjar bli varmt ute typ 15+ o uppåt
Det Ljupa mönstret ger Nästan lika lång livstid som ett sommardäck
Gummihuset kan säkert fixa detta till ett bra pris.När det blir varmt greppar ett friktionsgrepp grymt mer än ett sommardäck jag vet o har provat
Hadet

135 Inlägg
21 mars 2007
Trådstartare
RichardC skrev:
Slita däck är inget att ändra på, det är en livsstil att är asfalten torr och du ska starta från stillastående. Döljer du inte bilen bakom i gummirök är du ingen man, så är det bara. Ibland kan man faktiskt ha tur med billiga däck. Köpte sommardäck till syrrans 740 förra sommaren. 500 kr/st och de var allt hyfsade, jävligt bra till det priset faktiskt.

Haha, du har så rätt så rätt! ;-DD 1000 kr för 2 däck är å andra sidan inte så mycket att prata om, även om dem bara håller sommarn ut.. har inte tänkt att busköra med dessa däcken i fortsättningen, dem behöver inte ha den ultimata väghållningen eller det allra bästa greppet. Huvudsaken är att dem fungerar och lever ett tag om man kör lite vettigare än vad jag gjort på sistone :-P

Sök